کد خبر: ۳۱۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ارتقای فرهنگ ترافیک گفت : باید طرح و ایده های جدید به منظور کسب رضایتمندی شهروندان اجرا شود و از سیستم ترکینگ در ایستگاه های اتوبوس استفاده شود تا مسافران از زمان ورود اتوبوس ها اطلاع پیدا کنند و افراد بتوانند در زمان مشخص از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

کارت های سوخت نباید حذف شوند

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ارتقای فرهنگ ترافیک گفت : باید طرح و ایده های جدید به منظور کسب رضایتمندی شهروندان اجرا شود و از سیستم ترکینگ در ایستگاه های اتوبوس استفاده شود تا مسافران از زمان ورود اتوبوس ها اطلاع پیدا کنند و افراد بتوانند در زمان مشخص از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

علیرضا خسروی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو با اشاره به لزوم اجرای کامل طرح جامع ترافیک تهران اظهار داشت : براساس این طرح باید 75 درصد از سفرهای درون شهری توسط حمل و نقل عمومی صورت گیرد در حالی که هم اکنون این رقم براساس اعلام مسئولین سهم این بخش 59 درصد است البته در این راستا مشکلاتی برای تامین اعتبار وجود دارد و  باید در بحث ترافیک و استفاده از وسایل نقلیه عمومی با افراد تشویقی برخورد کرد.

وی همچنین به توافقات احتمالی و تاثیر آن بر وضعیت حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: به اعتقاد بنده در صورتی که توافقی صورت پذیرد، تاثیر چندانی بر سیستم حمل و نقل عمومی  نخواهد داشت.

خسروی با اشاره به حذف کارت سوخت تصریح کرد: استفاده از کارت سوخت شخصی افراد باعث راحتی و صرفه جویی در زمان خواهد شد همچنین با استفاده از کارت سوخت شخصی در صورتی که فرد به حجم ، کمیت و کیفیت بنزین دریافتی از جایگاه اعتراض داشته باشد می تواند از طریق کارت سوخت موضوع را مورد بررسی قرار دهد لذا به نظر می رسد که این کارت ها نباید حذف شوند.

خسروی در خاتمه درخصوص تک نرخی شدن سوخت و حذف سهمیه سوخت وسایل نقلیه عمومی خاطرنشان کرد: در این راستا دولت باید سهمیه ای را برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گیرد و با افزایش قیمت سوخت تورم نیز افزایش خواهد یافت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"