کد خبر: ۳۱۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور با تایید سیاست های اعمال شده در جهت افزایش نرخ بنزین و تک نرخی شدن اظهار داشت: هر کالایی که چند نرخی عرضه گردد فساد و رانت را به دنبال دارد لذا قطعا شفافیت بنزین تک نرخی بر ناهنجاری ها، فساد ها و رانت های این حوزه مهر باطل خواهد زد.

شفافیت بنزین تک نرخی مهر باطل بر ناهنجاری های حوزه سوخت

به گزارش خبرخودرو، رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور با تایید سیاست های اعمال شده در جهت افزایش نرخ بنزین و تک نرخی شدن اظهار داشت: هر کالایی که چند نرخی عرضه گردد فساد و رانت را به دنبال دارد لذا قطعا شفافیت بنزین تک نرخی بر ناهنجاری ها، فساد ها و رانت های این حوزه مهر باطل خواهد زد. 

رئیسی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به اینکه اعمال سیاست های قیمتی بهترین روش ممکن در کنترل مصرف و بهبود وضعیت بنزین تلقی می گردد افزود: علاوه بر تک نرخی شدن می بایست به مرور قیمت سوخت را به نرخ فوب خلیج فارس نزدیک تر نماییم تا بدین وسیله جذابیت قاچاق در این حوزه برای افراد سودجو از میان برداشته شده و با معضل قاچاق سوخت به طور ریشه ای برخورد گردد.

وی با بیان اینکه شرکت ملی پخش به حفظ کارت های سوخت تمایل دارد اذعان داشت: اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در خصوص حفظ کارت های سوخت با توجه به سرمایه گذاری های عظیم صورت گرفته در این بخش تفکر مناسبی به نظر می رسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرخودرو در خصوص اینکه با انجام سوختگیری بنزین تک نرخی توسط کارت های جایگاه داران ضرورتی از سوی افراد برای حفظ کارت های سوخت حس نمی شود گفت: کارت های موجود در جایگاه ها به منظور استفاده در مواقع اضطرار از جمله در صورت مفقود شدن کارت افراد و یا برای مراجعه کنندگانی که هنوز کارت سوخت خودروی جدید خود را دریافت نکرده اند در اختیار جایگاه داران قرار گرفته است. افراد فاقد کارت سوخت می بایست در اسرع وقت نسبت به دریافت کارت های سوخت خود اقدام نمایند.

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور در ادامه گفت:  با حفظ کارت های سوخت در شرایط عرضه بنزین تک نرخی می بایست در جهت بهره برداری بهینه از تکنولوژی موجود گام برداریم و از دستگاه های پز فعال در جایگاه ها و سرمایه های عظیمی که در این راستا صرف شده است نه تنها در زمینه جمع آوری آمار و اطلاعات مرتبط با خودرو و سوخت بلکه در جهت مشارکت با بانک ها نیز بهره بریم.

رئیسی فرد با تاکید بر گسترش کاربرد پول الکترونیکی در پرداخت های روزانه و با طرح پیشنهادی در این راستا تصریح کرد: با بهره برداری کارشناسی شده از دستگاه های پز جایگاه های عرضه سوخت و با همکاری بانک های مربوطه در خصوص جمع آوری نقدینگی امکان انجام فرآیند سوختگیری به وسیله ی کارت های بانکی بسیار کارآمد خواهد بود..

وی افزود: با فراهم نمودن چنین شرایطی حجم وسیعی از پرداخت های روزانه شهروندان از طریق کارت های بانکی شخصی انجام می گیرد و دردسرهای معمول جایگاه ها میان مراجعین و متصدیان عرضه سوخت به حد قابل توجهی کاهش می یابد و همچنین عملکرد کارت های بانکی در خصوص ارائه آمار و اطلاعات مورد نیاز شرکت پالایش و پخش و ستاد سوخت نیز مقبول خواهد بود. 

وی در پایان با اشاره به بهره گیری از سیاست های قیمتی شناور در خصوص نرخ بنزین خاطر نشان کرد: با آگاه سازی مردم در خصوص روند افزایش و کاهش قیمت بنزین متاثر از بهای نفت ما نیز می توانیم مشابه بسیاری از کشور های جهان برای سوخت نرخ های شناور تعبیه نماییم و به این ترتیب در پایان هر ماه بر اساس نواسانات بهای نفت جهانی نرخ سوخت نیز از سوی مقامات قانونی اعلام گردد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"