کد خبر: ۳۱۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت : امروز کسانی باید از دستورالعمل فعلی واردات خودرو نگران باشند که خیلی شفاف عمل کردن برای آنها خوشایند نیست.

دستورالعملی برای شفاف سازی در واردات خودرو

 

به گزارش خبر خودرو، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت : امروز کسانی باید از دستورالعمل فعلی واردات خودرو نگران باشند که خیلی شفاف عمل کردن برای آنها خوشایند نیست.

فرهاد احتشام زاده در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با تاکید بر عدم وجود انحصار در واردات خودرو تصریح کرد : کماکان واردات خودرو توسط کسانی که دارای کارت بازرگانی بوده انجام می شود طبعا کسانی که شفاف کار می کنند نباید نگرانی از جهت اینکه توافق نامه ای بسته شود و بر اساس آن اطلاعاتشان مشخص و توسط نمایندگی ها به دارایی و مالیات اعلام شود داشته باشند.

وی اظهار داشت : تاکنون برای واردات خودرو با انواع برندها مشکلی وجود نداشته است و در هر یک از برندها افراد در حال تنظیم قرارداد با شرکتهایی هستند که واردکننده بزرگ بوده و شناخته شده هستند و به طور شفاف اقدام به واردات می کنند.

وی افزود : البته مواردی که انجمن وارد کنندگان به وزارت صنعت ، معدن و تجارت پیشنهاد نموده در خصوص شفاف سازی دستورالعمل فعلی واردات خودرو بوده است طبعا وزارتخانه نیز با توجه به پیشنهاد شورای رقابت مبنی بر بازنگری در دستورالعمل واردات خودرو می تواند بر اساس صلاحدید خود مواردی نیز به این دستورالعمل اضافه نماید.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت : روند فعلی واردات و دستورالعملی که توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام شده است اصلا موجب انحصار در واردات خودرو نگردیده و صرفا دستورالعمل واردات خودرو به منظور شفاف سازی برای واردات خودرو است.

احتشام زاده تاکید کرد : البته هر گونه استباط و تشخیص  در خصوص انحصاری بودن واردات خودرو در صلاحدید شورای رقابت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت است.

وی با توجه به جلسه اخیر شورای رقابت در خصوص دستورالعمل واردات خودرو گفت : از جزئیات مورد نظر این شورا برای تغییرات احتمالی در دستورالعمل واردات خودرو اطلاعی ندارم.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"