کد خبر: ۳۱۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اهداف اجرای طرح خط سفید گفت: این طرح یکی از اولویت های مدیریت شهری و پلیس راهور است که از اردیبهشت سال 93 اقدامات آن صورت گرفته و هدف از این طرح ایجاد نظم ترافیکی ، کاهش تصادفات پهلو به پهلو ، ایجاد آرامش ترافیکی و اصلاح رفتار رانندگان قانون گریز است.

ارتقاء فرهنگ ترافیکی با اجرای خط سفید

به گزارش خبرخودرو ، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اهداف اجرای طرح خط سفید گفت: این طرح یکی از اولویت های مدیریت شهری و پلیس راهور است که از اردیبهشت سال 93 اقدامات آن صورت گرفته و هدف از این طرح ایجاد نظم ترافیکی ، کاهش تصادفات پهلو به پهلو ، ایجاد آرامش ترافیکی و اصلاح رفتار رانندگان قانون گریز است.

سرهنگ مراد مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص زیرساخت های لازم برای اجرای طرح خط سفید اظهار داشت: قبل از اجرای طرح خط سفید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی پلیس راهور در اجرای طرح ایست به احترام زندگی از مدت ها قبل آغاز و با کمک رسانه ها و تبلیغات محیطی ، مردم را از اجرای این طرح آگاه و از طرف دیگر زیرساختهای لازم برای این طرح را نیز با کمک شهرداری آماده و به پلیس نیز آموزش های لازم در خصوص اجرای صحیح این طرح داده شده است.

وی با اشاره به میزان جریمه در نظر گرفته شده متخلفین خط سفید افزود: در این طرح اگر خودرویی به گذرگاه عابر پیاده تعرض کند 20 هزار تومان و رانندگانی که قوانین حرکت بین خطوط را رعایت نمی کنند با جریمه 40 هزار تومان مواجه می شوند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص کاهش مرگ و میر تصادفات با اجرای طرح خط سفید خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش میزان تخلفات رانندگی گامی موثر در جهت انضباط بخشی بر ترافیک و کاهش تصادفات و به تبع آن میزان مرگ و میر خواهد بود که انتظار می رود با همکاری شهرداری تهران و دیگر سازمان ها در اجرای این طرح شاهد درصد قابل توجهی از مرگ و میر باشیم.

مرادی با اشاره به مهمترین شاخصه این کمپین گفت : نوع اجرا و مداومت در اجرا یکی از مهمترین شاخصه های مورد مقبولیت قرار گرفتن این کمپین و تغییر در رفتارها است که امید است با احساس نیاز ، مشارکت و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی از سوی شهروندان و همچنین ظرفیت سازمان های مردم ، نهادهای NGO و نهادهای دولتی با اجرای صحیح و کامل طرح خط سفید آرامش ترافیکی در معابر شهری فراهم گردد.

وی با اشاره به میزان تاثیر طرح خط سفید در ارتقای فرهنگ ترافیک تصریح کرد: این طرح تاثیرات مثبت و خوبی در زمینه ارتقاء فرهنگ ترافیک داشته و موجب اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان قانون گریز شده و عملا با مشارکت همه جانبه مردمی در رعایت قوانین و مقررات شاهد کاهش تراکم ترافیک و آرامش در عبور و مرود خواهیم شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص نحوه نظارت بر این طرح اظهار داشت : در این طرح معابر شهری بیش از گذشته به دوربین های نظارت تصویری ، ثبت تخلف سرعت و ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و نیز سیستم های هوشمند زمانبندی تقاطع ها تجهیز شده است و عبارت از این قبیل تجهیزات به عنوان عاملی مکمل در راستای مدیریت و نظارت بهینه تافیک توسط پلیساستفاده خواهد شد.   

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"