کد خبر: ۳۱۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۵ تير ۱۳۹۴

استقبال 10 هزار نفر از طرح دوچرخه‌سواري

به گزارش خبر خودرو، گزارش فعاليت 149 خانه دوچرخه واقع در مناطق 22 گانه شهر تهران در بهار منتشر شد كه بر اساس آن، بيش از 108 هزار و 500 نفر از شهروندان تهراني در سه ماهه نخست جاری سال از دوچرخه‌هاي موجود در اين مراكز استفاده كردند.

مدير واحد توسعه سيستم‌هاي حمل و نقل غير موتوري اين معاونت در اين ارتباط گفت: ميزان استفاده از امكانات دوچرخه‌سواري شهر تهران روند صعودي دارد، به طوري كه تعداد استفاده كنندگان از خانه­های دوچرخه از 16 هزار نفر در فروردين، در ارديبهشت بيش از سه برابر شد و به 34 هزار نفر افزايش يافت و اين روند با افزايش حدود دو برابري نسبت به ارديبهشت، در خرداد به 63 هزار و 500 نفر افزايش پيدا كرد.

مهندس سيد نواب حسيني منش با اشاره به اين كه به طور متوسط روزانه 24 شهروند از هر خانه دوچرخه استفاده مي‌كنند، اظهار كرد: خوشبختانه از طرح دوچرخه‌سواري در شب‌هاي رمضان، استقبال بسیار خوبي به عمل آمده، چنانچه در شب‌هاي نيمه اول ماه مبارك رمضان، 10 هزار و 500 نفر از شهروندان از امكانات دوچرخه‌سواري در 16 بوستان شهري استفاده كردند.

وي با بيان اين كه نسبت به جابه‌جايي تعدادي از خانه‌هاي دوچرخه در برخي مناطق كه جانمايي مناسبي ندارند با هماهنگي شهرداري‌هاي مناطق مربوطه اقدام خواهد شد، تصريح كرد: به اين منظور، جابه‌جايي 21 خانه دوچرخه در اولويت قرار دارد.

حسيني منش با تأكيد بر اين كه كه در طرح توسعه دوچرخه‌سواري شهرداري تهران، ايمني دوچرخه‌سواران در اولويت قرار دارد، اضافه كرد: در اين راستا، نسبت به تهيه دو هزار عدد كلاه ايمني استاندارد و تجهيز خانه‌هاي دوچرخه به اين امكان ايمن اقدام خواهد شد و شهروندان هم‌زمان با تحویل دوچرخه، يك عدد كلاه ايمني نيز دریافت خواهند نمود.

مدير واحد توسعه سيستم‌‌هاي حمل و نقل غير موتوري معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در پايان خاطرنشان كرد: با افزايش خانه‌هاي دوچرخه جديد و مكان‌يآبي مناسب خانه‌هاي دوچرخه موجود، تجهيز اين مراکز به دوچرخه‌هاي جديد و تجهيزات لازم همچون كلاه ايمني و آموزش و همچنین فرهنگ‌سازي در اين ارتباط، انتظار داريم شاهد افزايش روند صعودي استفاده از دوچرخه در تهران باشيم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"