کد خبر: ۳۱۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۴

انتظارات آرمانی مشتریان از صنعت خودرو ایران

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه الگوی مطلوب امروز مصرف کننده ایرانی ، خودروهای خارجی است ، گفت : متاسفانه مقایسه ای که به لحاظ قیمت و کیفیت  میان تولیدات داخلی و خارجی صورت می گیرد مبنای انتخاب و انتظار مشتریان از خودروسازان داخلی شده است.

مجید منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در شرایطی که الگوی مصرف کننده ایرانی صرفا خودروهای خارجی است تبعا در این وضعیت انتظار مشتری تامین نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توقعی که مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی دارد عمدتا در قیاس با خودروهای خارجی است ، گفت : هم اکنون عمده مصرف کنندگان داخلی در حال مقایسه تولیدات داخلی به لحاظ کیفیت ، قیمت و سایر آپشن ها و امکانات با  خودروهای خارجی هستند به طوری که این موارد مبنای ارزیابی و نارضایتی آنها از خودروهای داخلی شده است.

وی خاطر نشان کرد : انتظاراتی که امروز از صنعت خودرو وجود دارد به نوعی انتظار آرمانی است تا واقعی در حالی که باید این دو را از یکدیگر جدا کرد چرا که با توجه به امکانات داخلی و شرایط کنونی کشور و اهمیت موضوع اشتغالزایی ، قطعا مقایسه صورت گرفته و انتظارات ایجاد شده در  مصرف کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی، انتظار درست و منطقی نخواهد بود.

وی اظهار داشت : البته انتظار واقعی که امروز از خودروسازان وجود دارد این است که هر روز بهره وری در صنعت خودرو افزایش و قیمت خودروها کاهش یابد ضمن اینکه  روز به روز مدل خودروها نسبت به مدل های قبلی تغییرات مثبتی در جهت ایمنی و کیفیت داشته باشند در صورتی که چنین روندی صورت گیرد می توان نمره قابل قبولی به خودروسازان داخلی ارائه کرد.

نماینده لنجان در خانه ملت  با اشاره به مباحث فعلی مطرح در صنعت خودرو خاطر نشان کرد :  باید مباحث خودرویی مثل قیمت و کیفیت یکبار برای همیشه حل شود ضمن اینکه همراه با این جریان باید تعرفه  واردات نیز به تدریج  کاهش یابد تا همان گونه که الگوی مصرف کننده داخلی خودروهای خارجی است ذهن تولیدکننده نیز با  ایجاد رقابت واقعی میان تولیدات در این راستا حرکت کند.

منصوری  تصریح کرد : با حرکت مصرف کننده به سوی تولید محصول رقابتی قطعا قیمت و کیفیت خودروهای داخلی نیز رقابتی خواهد شد.

وی در ادامه افزایش محصولات چینی را عاملی برای ایجاد بازار رقابتی در ایران ندانست و گفت : امروز اغلب خودروهای چینی به نوعی کپی شده از برند های معتبر جهانی است  با وجود اینکه ظاهر خوبی دارند اما به لحاظ کیفیت با آنها متفاوت است  بنابراین حضور این خودروها نمی توان شرایط رقابتی را در بازار خودروهای داخلی ایجاد کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"