کد خبر: ۳۱۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۴

قطعات بی کیفیتی که باعث افت کیفی تولیدات خودروسازان شد

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در صورتی که صنعت خودروسازی از عرصه دخالت دولت ها و مدیران سیاسی خارج و نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود نداشته باشد شرایط بهتری در صنعت  خودرو شاهد خواهیم بود.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در صورت ادامه سهامداری و تصدی گری دولت در صنعت خودرو شاهد نارضایتی مشتریان و عقب گرد این صنعت و نهایتا نابودی صنعت خودرو در آینده خواهیم بود.

وی با اشاره به لزوم ارتقا کیفیت و تنوع بخشی در صنعت خودرو اظهار داشت : در صورتی که دولت سهام خود در بخش خودروسازی را به بخش خصوصی واگذار کند و صرفا وظیفه نظارت خود در این بخش داشته باشد مسلما با توانمندی بخش خصوصی می توان شاهد تنوع و کیفیت در تولید بود.

وی با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی خاطر نشان کرد : در شرایطی که کیفیت خودروهای داخلی به روز نیست طبعا توان رقابت با محصولات با کیفیت خارجی را نخواهد داشت به همین منظور باید خودروسازان تلاش بیشتری را در راستای کسب نوآوری و افزایش کیفیت داشته باشند.

وی با اشاره به اظهار نظر برخی از مدیران صنعت خودرو در خصوص کیفیت پایین خودروهای داخلی گفت : اینکه عنوان شود کیفیت خودروها ناشی از مواد اولیه بی کیفیت است اظهار نظری نادرست و بی منطق است و توجیه درستی برای عدم  ارتقای سطح کیفی خودروهای داخلی نیست.

وی با اشاره به قیمت تمام شده قطعات چینی نسبت به قطعات داخلی افزود: این مساله موجب شده که بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی در داخل کشور تعطیل شده و یا با ظرفیتی کمتر از ظرفیت اسمی خود اقدام به تولید کنند .

وی گفت : در صورت تلاش در جهت فعال‌سازی کارخانه‌های قطعه‌سازی داخلی باشد، به طور قطع کیفیت قطعات و خودروها در آینده افزایش خواهد یافت،

نماینده بیجار در خانه ملت با اشاره به کیفیت برخی از مواد اولیه در تولید قطعات تصریح کرد :نظارت بر مواد اولیه تولید قطعات برای جلوگیری از ساخت محصولات بی کیفیت در داخل کشور را ضروری است

بیاتیان افزود : هم اکنون یکی از دلایل تولید خودرو و قطعا بی‌کیفیت در کشور، مباحث نظارتی است که می‌توان با بالا بردن سطح استانداردها، کیفیت را افزایش داد.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"