کد خبر: ۳۱۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۴

افزایش قیمت خودرو به صورت پلکانی منطقی است

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : با افزایش کیفی خودروها قطعا هر گونه افزایش قیمت خودرو به صورت پلکانی منطقی خواهد بود چرا که در این راستا هم نظر مصرف کننده تامین خواهد شد و هم تولید کننده ضمن اینکه فضای اجتماعی نیز این اجازه را به خودروساز خواهد داد.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : انتظار می رود کیفیت خودرو در ایران به میزانی افزایش یابد که به تراز خودروهای اروپایی  و برتر در دنیا برسد  تا نیازی به واردات خودرو به کشور نباشد.

وی تصریح کرد : یکی از دلایل عمده  تردد بیش از حد خودروهای چینی در ایران به نظر می رسد توجه به افزایش تولید و قیمت خودرو است به طوری که موجب گردیده بسیاری از مصرف کنندگان داخلی  جذب خودروهای چینی شوند.

وی ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی را نیازمند اراده ای ملی دانست و  اظهار داشت : به نظر می رسد امروز همه مسئولان از خودروساز و چه قطعه ساز تا  سایر دستگاههای مسئول در بحث قیمت گذاری خودرو باید هدف گذاری آنها به سمت کیفی سازی خودروهای داخلی و جایگزین  کردن آنها به جای خودروهای وارداتی باشد.

وی تاکید کرد : در صورتی که این اتفاق در صنعت خودرو رخ دهد مسلما بحث اقتصاد مقاومتی نیز در حوزه خودروسازی ایران محقق خواهد شد و در راستای این جریان ضمن اشتغال خوبی در کشور بوجود خواهد آمد ،  شاهد خروج ارز از کشور نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در این راستای مباحث زیادی باید مورد اهتمام خودروسازان قرار گیرد ، خاطر نشان کرد : در سالهای اخیر متاسفانه خودروساز کیفیت را موکول به افزایش قیمت کرده هر چند در این مدت شاهد جهش در قیمت خودرو نیز بوده ایم که البته تا حدودی این اقدام شرکتها منطقی است اما فضای اجتماعی افزایش قیمت خودرو ظرف چند سال گذشته را نمی پذیرد .

نماینده بویر احمد و دنا در خانه ملت  اظهار داشت : امروز کسانی از خودروهای داخلی استفاده می کنند که عمدتا از طبقات پایین جامعه هستند  که متاسفانه با افزایش قیمتی که در این مدت رخ داده است عطای خرید خودروهای داخلی را به لقای آن بخشیده و رو به سمت خرید سایر وسایل نقلیه رفته اند.

زارعی تاکید کرد : باید بین فضای اجتماعی و نگاهی که مردم به افزایش قیمت دارند و افزایش قیمتی که خودروساز دنبال می کند یک ارتباط منطقی بوجود آید هر چند خودروساز نیز نباید افزایش کیفی خودروها را متوقف کند و موکول کند به افزایش قیمت خودروها ، قطعا راههایی وجود دارد که می توان  هزینه تمام شده خودروها را مدیریت کرد تا با رشد کیفی همزمان با قیمت ، استقبال از خودروهای داخلی بیشتر شود.

 وی خاطر نشان کرد :  در صورتی که خودروسازان تمام همت و تلاش خود را در جهت کیفی سازی خودروها  به کار گیرند تا پایان امسال نه تنها درخواست خودروهای داخلی کاهش نخواهد یافت بلکه افزایش نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیر توافقات اخیر بر قیمت خودرو افزود : با توجه  به اینکه بخشی از قطعات خودروهای داخلی وارداتی است مسلما با توافقات صورت گرفته و بهبود در روند خرید و ورود قطعات این مساله می تواند در قیمت خودرو در داخل نیز تاثیر مثبتی بگذارد .

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"