کد خبر: ۳۱۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۴

پيشرفت خط نورد ريل ملي به 65درصد رسيد

به گزارش گروه صنعت خبر خودرو، با نصب مهمترين تجهيز خط نورد 650 ذوب‌آهن كه براي توليد ريل ملي در نظر گرفته شده، ميزان پيشرفت اين پروژه به 65درصد رسيد.   

اين تجهيز كه دستگاه تابگيري افقي(Horizontal Straightening Machine )  نام دارد، نقش تابگيري و تريم نهايي ريل پس از عبور از غلطك هاي نورد را ايفا مي‌كند.

نصب اين دستگاه 87 تني به دليل ابعاد بزرگ تجهيزات، تناژ بالاي دستگاه، محدوديت‌هاي فضاي داخل سالن براي عمليات جرثقيل‌ها و محدوديت‌هاي تلرانسي بسيار دقيق نصب، از پيچيدگي زيادي برخوردار بود. در اين عمليات پس از آماده سازي و نصب شاسي،‌ با تعبيه يك مسير ريلي ويژه، دستگاه به محدوده عملكرد جرثقيل‌ها منتقل شد و در مرحله نهايي با استفاده همزمان از دو جرثقيل 100 و 140 تني در موقعيت نهايي روي شاسي مستقر گرديد.

پيش از اين نيز نصب خرپاهاي طولي 25 تني سقف توسعه سالن نورد در سه دهانه 42 متري، با استفاده از پنج دستگاه جرثقيل به طور همزمان در ارتفاع 18 متري اجرا شده بود.

لازم به ذكر است كه در اين پروژه، خط نورد ريل براي اولين بار در ايران در شركت ذوب‌آهن اصفهان راه‌اندازي خواهد شد و شركت تام ايران‌خودرو پيمانكار اجرايي طرح است. عمليات اجرايي پروژه نيز از مهرماه سال گذشته آغاز شده و اين پروژه تا كنون بيش از 65 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"