کد خبر: ۳۱۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴

لغو تحریم های سوئیفت؛ کمتر از ۳ ماه

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران ابراز امیدواری کرد که برگزاری کنفرانس اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا در وین، شروع خوبی برای رفع موانع همکاری های دوطرف باشد. 

محمدرضا نعمت زاده در کنفرانس مطبوعاتی گفت: در حاشیه کنفرانس اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا دیدارهای دوجانبه ای با رییس اتاق بازرگانی، وزرای حمل ونقل تکنولوژی، اقتصاد، خارجه وهمچنین رییس جمهور اتریش داشته است.

نعمت زاده تاکید کرد: همکاری هایی که ما بدنبالش هستیم همکاری های درازمدت و پایدار در زمینه زیرساخت های اساسی، تولید، صنعت، سرمایه گذاری است و معتقدیم که همکاری ها باید بصورت مشترک و بر مبنای انتقال تجارب و بصورت دوسویه باشد.      

نعمت زاده در پاسخ به سوال خبرنگاری که سیستم بانکی سوئیفت چه زمانی برقرار خواهد شد، گفت: ما آنچه که در توافق داریم آن است که کمتر از 3 ماه کلیه مراحل تحریم های سوئیفت از بین برود و پیش بینی می کنم که 3ماه یا کمتر از 3 ماه سیستم های بانکی بتدریج دوباره فعال شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در باره حمایت از فعالیت تحقیق و توسعه و فناوری در کشور گفت:  مجلس یک میلیارد دلار بودجه پیش بینی کرده و این صندوق فعال شده است و به شرکت هایی که این فعالیت ها را انجام می دهند کمک خواهد کرد. اخیرا هم مجلس ایران قانونی را تصویب کرد که تا 50 درصد کارهای تحقیقاتی از منابع عمومی دولت قابل پرداخت خواهد بود.

 

اولویت نخست ایران؛ همکاری های درازمدت

 

نعمت زاده در پاسخ به سوال که اولویت های ایران در خصوص همکاری با شرکت های خارجی در چه زمینه هایی است و آیا دراین سفر به وین گفتگوهایی در این خصوص صورت گرفته است، گفت: اولویت اول ما قطعا برمنبای همکاری های درازمدت است و در زمینه سرمایه گذاری برای امور زیربنایی نفت وگاز، قطعا سرمایه  گذاری مستقیم و مشترک مدنظر است.

نعمت زاده با بیان اینکه کشورهای اروپایی می توانند روی توانمندی نیروی انسانی ایران تکیه کنند و همکاری های مشترکی را در ایران برای تولید محصولات و تولید خدمات برای عرضه و ارائه به اروپا و سایر نقاط جهان شروع کنیم، افزود: صحبت هایی که با موسسات و شرکت ها در وین داشتیم در این رابطه بود، منجمله با بانک ها که ضرورت شروع همکاری بانکی مقدمه ای برای شروع همکاری های اقتصادی است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"