کد خبر: ۳۱۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت جوانان ایران گفت : خودروسازان با رفع تحریم ها باید به سمت افزایش رقابت پذیری در تولید حرکت کنند و با همکاری و مشارکت با خودروسازان صاحب نام و برند خودروهایی تولید کنند که ضمن اینکه رضایت مصرف کنندگان داخلی را به دنبال دارد ، موجب تقویت صادرات در این حوزه شود.

لزوم ایجاد فضای رقابتی به منظور انتخاب و همکاری با بهترین خودروسازان دنیا

به گزارش خبر خودرو، رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت جوانان ایران گفت : خودروسازان با رفع تحریم ها باید به سمت افزایش رقابت پذیری در تولید حرکت کنند و با همکاری و مشارکت با خودروسازان صاحب نام و برند خودروهایی تولید کنند که ضمن اینکه رضایت مصرف کنندگان داخلی را به دنبال دارد ، موجب تقویت صادرات در این حوزه شود.

علی صدری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : امروز صنعت خودرو ایران نیازمند جذب سرمایه گذاران خارجی است قطعا در صورت هر گونه سرمایه گذاری شرکتهای مطرح در حوزه خودروسازی و همکاری مشترک در تولید، صنعت خودرو ایران توسعه خواهد یافت.

وی گفت : چنانچه درب های کشور به روی سرمایه گذاران و شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری مشترک گشوده می شود باید در جهت ایجاد فضای رقابتی صورت گیرد تا در این میان بهترین شرکتها انتخاب شده و مصرف کننده داخلی از بالاترین کیفیت ها متنبه شود.

وی خاطر نشان کرد : با رفع تحریم ها و امکان انتقال تکنولوژی تولید در بخش های مختلف صنعتی خصوصا صنعت خودرو و فعال سازی بخش های تحقیق و آرندی و گسترش ارتباطات با سایر کشورهای صاحب صنعت می تواند در طراحی و عرضه خودروهای جدید نقش موثری داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به قانون رفع موانع تولید و تاثیر ان بر بهبود فضای تولید کشور اظهار داشت : هر قانونی که در مجلس مصوب می شود چنانچه در قوه مجریه به درستی اجرا نشود هیچ یک از این قوانین به تولید کشور کمک نخواهد کرد.

این فعال صنعت و تولید کشور همچنین هر گونه تاثیر رفع تحریم ها بر اقتصاد و تولید کشور از دو جنبه روانی و و اجرایی قابل بررسی دانست و اظهار داشت : با توافقات اخیر تا حدودی بخشی از فشارها و جنبه های روانی از مدیران بخش صنعت کشور جدا کرد.

صدری گفت : امروز کشور در مسیری  حرکت می کند که اگر این مسیر بر اساس توافقات صورت گرفته ادامه یابد قطعا رونق اقتصادی خوبی را در کشور شاهد خواهیم بود مشروط بر اینکه دیدگاه بخش خصوصی و دولت این مساله نباشد که همه مشکلات موجود را به تحریم ها مرتبط کند.

وی تصریح کرد : قطعا همه مشکلات موجود در صنعت و تولید کشور از جنبه تحریم ها نبوده است  و تنها بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی از جنبه تحریم ها بوده و بخش عمده  آن از مباحث داخلی از جمله اتفاقاتی که در دولت قبل رخ داد  ایجاد شده است و امروز متاسفانه شاهد عواقب آن و ضربه هایی که به اقتصاد کشور وارد کرد هستیم.

وی گفت : در صورتی که این  روند ادامه یابد و نظام حاکمیتی کشور بر اساس اصول برنامه ششم که توسط  مقام معظم رهبری در خصوص برنامه اقتصاد کشور در شرایط پساتحریم به رئیس جمهور ابلاغ گردید هدایت شود و نگاه دولت نیز بر این مسیر و اجرای کامل برنامه ششم باشد  می توانیم شاهد اقتصاد روشنی در آینده باشیم.

وی اظهار داشت : اما چنانچه با دیدگاه دولت قبل حرکت شود و بسته جدید اقتصادی ارائه شود و اتفاقات و آیین نامه های  یک شبه ای در دولت  قبل اتفاق می افتاد صورت گیرد و سند  چشم انداز را نادیده بگرفته شده و یا برنامه ششم را نبیند  قطعا مشکلات همان گونه که بود ادامه یافته و شاید بیشتر هم  بشود.

وی تصریح کرد : خوشبختانه مسیری که دولت یازدهم برای هدایت اقتصاد کشور برداشته و در گام اول کاهش تورم  را دنبال نموده است چنانچه قدم به قدم این جریان پی گیری شود قطعا به سمت رونق اقتصادی حرکت خواهیم کرد.

وی افزود : متاسفانه جدای از تحریم ها برخی از مشکلات داخلی مانند  قانون زدایی و عدم اجرای کامل قانون بهبود فضای کسب و کار و آیین نامه های آن و همچنین عدم اجرای قانون حمایت از تولید ملی مشکلات موجود را بوجود آورده است بنابراین این مشکلات برطرف شود به منویات مقام معظم رهبری  مبنی بر استفاده مردم از تولیدات داخلی  توجه شود و این خود مسیری است که قطعا اقتصاد کشور را نجات خواهد داد.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"