کد خبر: ۳۱۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴

مهر: صبح سه‌شنبه جلسه شورای مدیریت بحران کشور به ریاست عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور با حضور وزیر نیرو، دبیرکل جمعیتهلال‌احمر، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، استاندار تهران و سایر اعضا تشکیل شد.

وزیر کشور در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه رئیس قوه قضاییه روز یکشنبه اعلام کرد «مقصران حادثه سیلاب را معرفی کنید و دادستانی‌ها آماده همکاری هستند»، گفت: این اسامی به قوه قضاییه اعلام می‌شود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در این جلسه جمع‌بندی از منظر آسیب‌شناسی در سیلاب اخیر مورد بررسی قرار گرفت، گفت: به زودی شورای عالی مدیریت بحران به ریاست رئیس‌جمهور یا معاون اول تشکیل می‌شود. به عنوان مثال هواشناسی گفته است «ما قدرت پیش‌بینی خُرد را نداریم و نیاز به تجهیزات دارد». برای همین تشکیل شورای عالی برای رسیدگی به این امور ضروری است.

وی در مورد جزئیات مصوبات امروز گفت: قرار شد خسارات ناشی از حادثه، با اولویت تعیین شده و به هیات دولت برود تا تامین خسارت شود. همچنین وزارت نیرو مکلف شد طرح آمایش و ساماندهی حریم رودخانه‌ها را در اسرع وقت تهیه کند. شهرداری تهران هم موظف شد با وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها هماهنگی نزدیک داشته باشد.

وزیر کشور از ورود پایگاه‌های بسیج برای آموزش همگانی خبر داد و گفت: قرار شد سرشاخه‌های رودخانه‌ها و موضوع مدیریت و کنترل آب رودخانه‌ها هم بررسی شود و همچنین دستگاه‌ها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را بررسی کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"