کد خبر: ۳۱۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴

  محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد صبح امروز هنگامی که ریاست جلسه را بر عهده داشت رعایت این موارد متعددی از آیین‌نامه داخلی مجلس را نکرده است، گفت: برخی نمایندگان که شمشیر خود را علیه توافق هسته‌ای از رو بسته‌اند در هر جلسه فرصت می‌کنند که بی‌محابا به آن حمله کنند.

وی افزود: در مواردی که موضوعی در دستور هفتگی صحن قرار نداشته و یا توهینی به دیگر نمایندگان می‌شود رئیس جلسه موظف است پس از دو مرتبه تذکر میکروفن نماینده مربوطه را قطع کند. در حالیکه آقای ابوترابی پس از اتمام سخنان نماینده توهین کننده تذکراتی داد که دیگر سودی نداشت.

تابش با اشاره به اینکه نقد پذیرفته است اما هر صدایی که موجب اختلاف در کشور درباره موضوع هسته‌ای شود مخدوش است، گفت: به یکی از نمایندگان مجلس اهانت شد و به رئیس مجلس نیز توهین صورت گرفت اما نایب‌رئیس مجلس اجازه نداد که نماینده‌ای که مورد اهانت واقع شده است از خود دفاع کند. شما - لاریجانی - حق خودتان است که از خود دفاع کنید یا نه؟

نماینده مردم اردکان در مجلس در توصیه‌ای به نمایندگان گفت: ما در مجلس هفتم اگر تذکری می‌خواستیم بدهیم باید با رئیس جلسه هماهنگ می‌کردیم؛ در این فضای آزادی که هر کسی می‌تواند انتقاد خود را مطرح کند بگذارید ما هم دفاع کنیم.

بر اساس این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در توضیح گفت: طبعا ممکن است که نمایندگان آرای متفاوتی درباره موضوعات داشته باشند اما رهبر معظم انقلاب فرمودند که این موضوع باعث انشقاق در کشور نشود.

وی با تأکید بر حق مجلس در بررسی توافق هسته‌ای اظهار داشت: یک نفر می‌تواند موافق یا مخالف باشد و یا ملاحظاتی داشته باشد اما اینها نباید تبدیل به اختلافات درونی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با توصیه به نمایندگان جهت رفتار همراه با متانت و پرهیز از سوءظن گفت: اینکه تأخیر در ارائه متن ترجمه شده برجام با هدف دست بردن در آن بوده است سوءظن است.

وی ادامه داد: قرار بود در اسرع وقت که سه‌شنبه هفته گذشته بود متن به مجلس ارائه شود اما از آنجا که منقح نبود مقرر شد اصلاحات آن انجام بگیرد و سپس به مجلس ارسال شود.

لاریجانی درباره اتهاماتی که به وی وارد شده است، گفت:‌من لزومی نمی‌بینم که از خود دفاع کنم چرا که هر کسی ایرادی مشاهده می‌کند باید مطرح کند اما من متوجه نشدم که منظور آقای کوچک‌زاده از رفتار سلطنت‌مأبانه چیست؟

وی در ادامه اظهارداشت: یا در جای دیگری یکی از نمایندگان گفته است که لاریجانی نمی گذارد مسائل هسته‌ای در مجلس مطرح شود و او بنا به خواسته آقایان هاشمی و روحانی رئیس مجلس است؛ و یا دیگری گفته است که سگ احمدی‌نژاد و مشایی به لاریجانی شرف دارد؛ حداقل من شهادتین را که گفته‌ام چطور می‌شود سگ دیگران بر کسی که شهادتین می‌گوید شرف داشته باشد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مهم این است که در موضوع اساسی مذاکرات و توافق هسته‌ای در کشور شکاف ایجاد نشود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"