کد خبر: ۳۱۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
آغاز پیش فروش ساندرو از شهریور ماه
به گزارش خبرخودرو، مدیر عامل شرکت رنو پارس در نشستی خبری در رابطه با نحوه ادامه حضور شرکت رنو در ایران اظهار داشت: رنو هرگز ایران را رها نکرده است و با وجود تحریم هایی که در بخش خودرو از سال 2013 و بسیار سختگیرانه اعمال شد باز هم همکاری خود را نموده است و لازم به ذکر است که مسئله داخلی سازی و قطعه سازی صنعت خودرو ایران همواره مورد توجه شرکت رنو بوده است.

مرکز مهندسی و طراحی خودرو رنو در ایران احداث می شود

به گزارش خبرخودرو، مدیر عامل شرکت رنو پارس در نشستی خبری در رابطه با نحوه ادامه حضور شرکت رنو در ایران اظهار داشت: رنو هرگز ایران را رها نکرده است و با وجود تحریم هایی که در بخش خودرو از سال 2013 و بسیار سختگیرانه اعمال شد باز هم همکاری خود را نموده است و لازم به ذکر است که مسئله داخلی سازی و قطعه سازی صنعت خودرو ایران همواره مورد توجه شرکت رنو بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، پیمان کارگر افزود : درست است که شرکت رنو در مدت تحریم از همه جهات عملکرد مناسبی نداشت و در تولید و فروش کاهش قابل توجهی را تجربه کرد اما با وجود تمام محدودیت ها رنو همواره در راستای حفظ تولید گام برداشته و در این راه با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال و نیم گذشته با پیگیری و پشتکار شرکت رنو دو پروژه اساسی به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: فرایند تولید وانت تندر و خودروی ساندرو در دو سال اخیر به پایان رسیده است و هم اکنون شاهد پیش فروش وانت تندر هستیم و انتظار می رود پیش فروش خودروی ساندرو نیز در شهریور ماه سال جاری محقق گردد.

وی افزود: در طول این مدت تعدادی خودرو به صورت CBU وارد کشور شد تا ذائقه مشتریان ایرانی در رابطه با این خودرو ها ارزیابی گردد و به این ترتیب خودروهای مختلف رنو توسط مشتریان ایرانی تست شدند و در این میان رنو داستر به دلیل استقبال بسیار خوب مشتریان به عنوان یکی از گزینه های تولید انتخاب گردید.

وی در ادامه گفت: خودروی کپچر نیز با استقبال قابل قبولی از سوی مشتریان در زمان پیش فروش توسط ایران خودرو مواجه شد که با ادامه این روند خودروی کپچر و کلیو 4 نیز در ایران تولید خواهد شد.

پیمان کارگر در ادامه گفت:  شرکت رنو خاورمیانه نیز در این مدت تاسیس گردید و ایران بعنوان پایگاه صنعتی رنو در منطقه معرفی شد که در آینده ای نزدیک تولید خودروهای روز رنو در کشور را به ارمغان خواهد آورد.

وی افزود: در حال حاضر خودروی داستر سالیانه 20هزار دستگاه در خاورمیانه فروخته می شود که این تعداد از کشور رومانی وارد منطقه می شود و در صورتی که خودروی داستر در ایران به مرحله تولید برسد نیاز خاورمیانه به این خودرو از طریق ایران تامین خواهد شد.

مهندس کارگر در ادامه اظهار داشت : در طول این مدت روی پروژه های جدید نیز کار شده است و در واقع در 2 سال و نیم اخیر بستر مناسبی را برای آینده فراهم نموده ایم و رنو امروز آماده است تا به فعالیت های خود سرعت ببخشد.

ظرفیت تولید تندر افزایش می یابد

وی در ادامه به اولویت های رنو در ایران اشاره کرد و افزود: افزایش تولید L90 در ایران یکی از اولویت های رنو است چراکه بازار کشور کشش 100 تا 150 هزار دستگاه خودرو L90 را دارا است و با توجه به استقبال مشتریان مشکلی برای فروش این خودروها مشاهده نمی شود.

وی افزود: تولید خودروی ساندرو نیز در دستور کار قرار دارد و علاوه بر آن در خصوص این خودرو نیز می بایست رقم تولید 100 هزار دستگاه به عنوان حداقل تولید سالیانه تحقق یابد.

وی گفت : ظرفیت تولید این سه خودرو یعنی تندر 90 و وانت تندر 90 و ساندرو در ایران افزایش خواهد یافت و می تواند به 250 هزار دستگاه در سال برسد ولی هم اکنون روزانه 220 دستگاه تندر 90 در دو سایت ایران خودرو و سایپا تولید می شود تا پایان سال 2015 به 500 دستگاه در روز خواهد رسید.

رنو داستر در پارس خودرو تولید خواهد شد

مدیر عامل شرکت رنو پارس همچنین گفت: اولویت دوم شرکت رنو در ایران انجام پروژه های جدید است که به جرات می توان گفت تولید خودروی داستر در پارس خودرو یک از مهمترین آن است که پیش بینی می شود سالیانه حداقل 50 هزار دستگاه از این خودرو در کشور تولید و برای تامین نیاز خاورمیانه در منطقه عرضه شود.

وی افزود: از پروژه های بعدی می توان به تولید فیس لیفت L90، وانت تندر، خودروی کپچر و کلیو 4 در ایران خودرو اشاره کرد.

وی همچنین در خصوص اولویت بعدی رنو که یکی از مهمترین پروژه های این شرکت در ایران به شمار می رود افزود: رنو می خواهد جا پای خود را در ایران محکم کند و این کار را با احداث یک مرکز مهندسی و طراحی خودرو قوی در کشور انجام خواهد داد همچنین رنو برای تولید خودروهای مختلفی که عنوان شد بر روی سایت های ایران خودرو و سایپا سرمایه گذاری مشترک خواهد کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرخودرو در رابطه با قراردادهای جدید شرکت رنو با شرکای ایرانی و در خواست ضمانت های اجرایی از سوی این شرکت ها گفت: زمانی که تحریم ها شدید شد بعضی شرکا به سرعت ایران را ترک کردند به همین جهت ایران خودرو و سایپا حق دارند برای شرکا ضمانت اجرایی در نظر بگیرند ولی رنو در این مدت نه تنها بازار ایران را ترک نکرده بلکه سرمایه گذاری های متعددی در این بخش داشته است و حمایت خود را از قطعه سازان کشور به طور مستمر ادامه داده است.

وی افزود: به همین جهت تا کنون هیچ ضمانت اجرایی برای رنو قرار داده نشده اما در صورت تمایل ایران خودرو و سایپا به اخذ ضمانت اجرایی برای شرکاری جدید ، رنو این مسئله را حق مسلم آن ها می داند.

عرضه کوئید در ایران قطعی نیست

مدیر عامل رنو پارس در رابطه با عرضه خودرو کوئید در ایران اظهار داشت: کوئید خودرویی با یک پلت فرم جدید است که می توان این خودرو را 4 سال از تولیدات خودروسازان جهانی پیش گام تر دانست.

وی افزود: این پلت فرم در هند و با کمک فرانسه و ژاپن فرآیند تولید را طی می نماید و با تکیه بر اخبار موجود انتظار بر آن است که تا 2 ماه آینده وارد بازار شود.

وی در ادامه گفت: خودروی کوئید با کیفیت بالا و هزینه و مصرف کم طراحی و تولید شده است که سالانه 80 هزار دستگاه از ان در کشور هند عرضه خواهد شد.

مهندس کارگر افزود: هنوز تصمیم قطعی برای حضور کوئید در ایران گرفته نشده است ولی در صورت عرضه این خودرو در کشور های استراتژیک برای رنو قطعا به بازار ایران نیز راه خواهد یافت.

وی گفت: این خودرو در هند با قیمت 4 هزار یورو عرضه می شود که در مقایسه با پراید انتخاب مناسبی برای مشتریان به شمار می رود و قیمت عرضه این محصول نیز نسبت به خودرو پراید رقم چشم گیری نخواهد بود و تفاوت چندانی نیز نخواهد داشت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"