کد خبر: ۳۱۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات گفت : پس از توافقات هسته ای ، آرامش به بازار لوازم یدکی بازگشته است اما همچنان رکود بر بازار لوازم یدکی خودرو حاکم است.

بازگشت آرامش به بازار قطعات یدکی خودرو

به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات گفت :  پس از توافقات هسته ای ، آرامش به بازار لوازم یدکی بازگشته است اما همچنان رکود بر بازار لوازم یدکی خودرو حاکم است.

کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته امروز اغلب فروشندگان از بازار موجود گله مند هستند اما نباید شرایط موجود را تنها ناشی از تحریم ها دانست اما چنانچه رفع تحریم ها بخشی از مشکلات زیربنایی را حل نماید قطعا اقتصاد و بازار نیز از رکود خارج خواهد شد.

وی تصریح کرد : بازار لوازم یدکی خودرو نسبت به ماه های قبل تغییری نکرده است و صرفا توافقات موجب آرامش فکری بسیاری از فعالان بازار شده است.

وی با تاکید بر لزوم کنترل واردات در شرایط پساتحریم، افزود :باید برای نگرانی های موجود در شرایط پساتحریم ، دولت برنامه ریزی نموده و کنترل بیشتر نسبت به واردات داشته باشد تا به تولید داخل لطمه وارد نشود هر چند که با رفع تحریم ها و افزایش مبادلات و همکاری ها، تولید داخل با ورود مواد و دستگاههای جدید ، به روزتر خواهد شد .

وی با اشاره به عدم تغییر قیمت لوازم یدکی در بازار اظهار داشت : به جهت رقابت زیادی که در بازار فروشندگان لوازم یدکی وجود دارد امکان افزایش قیمت وجود ندارد این در حالی است که  غالب فروشندگان تنها با 2 تا 3 درصد سود قطعه یدکی را به فروش می رسانند .

وی گفت : هم اکنون قیمت قطعات یکی خودرو به همان قیمت 2 ، 3 ماه قبل در بازار خرید و فروش می شود اما در صورت فعال تر شدن بازار پیش بینی می شود تا حدودی قیمت ها کاهش یابد.

وی با اشاره به امیدواری فروشندگان به بازار آتی لوازم یدکی خودرو ، در خصوص نتیجه نصب برند شناسا بر روی قطعات و کاهش قطعات یدکی تقلبی در بازار گفت : نصب برند بر روی قطعات توسط شرکت توسعه و تجارت فیدار که بیش از 100 عضو از تولید کننده و واردکننده دارد صورت می گیرد اما موفقیت در این طرح مستلزم افزایش تعداد اعضا و نصب این برند بر روی کلیه قطعات است که در صورت ادامه این روند شاهد نتیجه مثبت نصب برند شناسا بر روی قطعات یدکی و افت عرضه قطعات تقلبی در بازار خواهیم بود.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی در ادامه به تاثیر نمایشگاه قطعات و لوازم یدکی خودرو توسط اتحادیه فروشندگان صنف لوازم یدکی اظهار داشت :برگزاری سه دورن نمایشگاه توسط اتحادیه و معرفی برندهای معتبر و باردید بخش زیادی از همکاران در این صنف و مقایسه صورت گرفته بین قطعات اصل و تقلبی موجب افزایش دقت و توجه مصرف کنندگان به خرید قطعات با کیفیت شده است.

کاظمی افزود : پیش بینی می شود با ورود قطعات اصلی از کشورهای مبداء اروپایی ، ظرف یکی ، دو سال آینده ،بازار قطعات تقلبی برچیده شده و دیگر شاهد خرید و فروش این قطعات در بازار نباشیم. 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"