کد خبر: ۳۱۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور ایران گفت : ایران می تواند در حوزه قطعه سازی تبدیل به بزرگترین قطعه سازان خاص در دنیا شود.

ظرفیت ایران برای تبدیل شدن به بزرگترین حوزه قطعه سازی در دنیا

به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور ایران گفت : ایران می تواند در حوزه قطعه سازی تبدیل به بزرگترین قطعه سازان خاص در دنیا شود.

آرش محبی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با توجه به اظهارات و قول رئیس جمهور محترم مبنی بر عدم اجازه واردات بی رویه کالاهای خارجی به کشور پس از لغو تحریم ها ، این نوید داده می شود که دولت برنامه ریزی خوبی را در خصوص نحوه اداره واردات به موجب توافقات به داخل کشور دارد.

وی تصریح کرد : به همین جهت به شرطی این توافقات موثر خواهد بود که همان گونه که رئیس جمهور محترم وعده دادند واردات صرفا به صورت تکنولوژی و دانش فنی و ورود ماشین آلات و در جهت توسعه زیرساخت های کشور صورت گیرد.

وی رویکرد دولت در این جهت را موجب رونق و توسعه و شکوفایی صنایع ایران دانست و تصریح کرد : این رویکردی که امروز دولت در پیش گرفته یقینا موجب رونق ، توسعه و شکوفایی صنایع ایران خواهد شد البته در راس صنایع ، صنعت خودرو به دلیل اینکه لوکوموتیو صنایع ایران است و گسترده ترین و بزرگ ترین  نقش را در توسعه صنعت کشور و تولید ناخالص ملی  و ایجاد  ارزش افزوده دارد قطعا آینده  خوبی را با این  رویکردی که ترسیم شده برای صنعت خودرو می توان متصور بود.

وی تاکید کرد : البته در این میان و در بخش صنعت خودرو، صنعت قطعه سازی ایران ارزش ویژه تری دارد به دلیل اینکه در حوزه قطعه سازی می توانیم به صورت انتخابی در برخی از حوزه هایی که مزیت  نسبی بیشتری در ساخت داخل دارند و تولید انها در ایران قیاس با سایر نقاط جهان بیشتر صرفه دارد توسعه بیشتری داده و زیر ساخت های بیشتری را برای آن فراهم نمود.

وی گفت : ایران می تواند در حوزه قطعه سازی تبدیل به بزرگترین قطعه سازان خاص در دنیا شود و نه تنها نیاز داخل را تامین نماید بلکه صادر کننده ویژه نیز شود طبعا در این حوزه ها ، قطعه سازان بزرگ و اصطلاحا مگا سابلایرها را می توان در داخل کشور ایجاد کرد تا بتوانند به زنجیره تامین جهانی خودروسازان بزرگ که به زودی در ایران سرمایه گذاری کرده و  جوینت ونچر خواهند شد پیوسته تا بتوان در اشل بین المللی و  کلاس جهانی در حوزه قطعه سازی حرفی برای گفتن داشت و بدنبال آن خودروسازان ایرانی به دلیل مزیت های غیر قابل انکار تولید خودرو در کشور و توان بالقوه آنها ،به یک غول جهانی تبدیل شوند.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور تصریح کرد : در صورتی که در این راستا استفاده از دانش و تکنولوژی شرکتهای مطرح بین المللی هم در کنار آن قرار بگیرد این افق دور از دسترس نخواهد بود.

 محبی نژاد با اشاره به مقایسه صورت گرفته برخی از کارشناسان در خصوص نحوه تعامل آلمان ها با خودروسازان فرانسوی افزود : در اقتصاد امروز و در دهکده جهانی ، دیگر مرزهای جغرافیایی تعیین کننده مراودات و مبادلات تجاری نیست کما اینکه رنو فرانسه با نیسان ژاپن  با دو فرهنگ متضاد جوینت شده و ابرقدرت خودروسازی جهانی ایجاد کردند.

 وی تصریح کرد : زماتی که شرکتها در کلاس و اشل جهانی فعالیت می کنند طبعا نمی توان فرهنگ  آن ملت را به آن شرکت نسبت داد کما اینکه مدیران ارشد شرکت تویوتا اغلب اروپایی هستند بنابراین رفتارها نیز در کلاس جهانی است.

وی با اشاره به رقابت جدی امروز صنعت خودروسازی در  دنیا ، تصریح کرد :با توجه به رقابت جدی که هم اکنون در صنعت خودرو دنیا مطرح است و حضور خودروسازان مطرح بین المللی از یک سو و از سویی کشورهای در حال توسعه  که امکان سرمایه گذاری دارند مانند ایران ، ترکیه و چین ، چنانچه به توافقاتی برسند و در نهایت کیفیت بهتر و قیمت تمام شده پایین تری داشته باشند قطعا به بازارهای هدفی که نزدیک تر است البته به جزء بازار 80 میلیونی ایران که جذابیت های خاص خودش را دارد ، بازار 500 میلیونی کشورهای همسایه هم مرز  و غیر هم مرز را در ایران را خواهند داشت.

  

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"