کد خبر: ۳۱۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، تولید دومین محصول شاسی بلند گروه صنعتی ایران خودرو به نام هایما اس 7 در خراسان رضوی آغاز شد.

تولید شاسی بلند جدید ایران خودرو آغاز شد

به گزارش خبر خودرو، تولید دومین محصول شاسی بلند گروه صنعتی ایران خودرو به نام هایما اس 7 در خراسان رضوی آغاز شد.          

عمليات اجرايي راه اندازي خط خودروي جديد هايما در شركت ايران خودرو خراسان، از آبان سال 1393 به صورت جدي  آغاز شد و در چهار حوزه بدنه، رنگ، تزيينات و لجستيك به اجرا درآمد. خطوط توليد محصول جديد با بهره گيري از ظرفیت پیمان کاران داخلی، در مدت 11 ماه آماده و راه اندازي شده است.

اين گزارش مي افزايد: ساخت داخل 40 درصد از قطعات و مجموعه هاي اين محصول هدف گذاري شده و با توليد آن، سالانه بیش از 20 هزار دستگاه، بسته به تقاضای بازار به ظرفیت تولید خودروهای شاسي‌بلند افزوده خواهد شد.

هایما اس 7از نوع شاسي‌بلند (SUV) تک‌دیفرانسیل، محرک جلو و فول آپشن است و در دو کلاس اتوماتیک و دستی با حجم موتور دو لیتری و 130 اسب بخار توان تولید مي شود.

توليد آزمايشي اس7 مطابق برنامه، از 13خرداد (نيمه شعبان) در سالن بدنه سازي آغاز و اولين بدنه در روز 21 خرداد، كامل و به سالن رنگ ارسال شد.

از آن جا كه تغييرات در سيستم هاي انتقال خط، شاهين هاي حمل بدنه، هنگرها و نشيمن هاي ايستگاه هاي مكانيكي، اسكيدهاي حمل بدنه و ساير تجهيزات انتقال بايد علاوه بر سوزوكي براي محصول جديد نيز انطباق می یافت، مجموعه اي از فعاليت هاي طراحي، ساخت، انتخاب پيمانكار و نظارت در اين فرايند انجام شده است.

در فرايند آماده سازي توليد اين محصول، سازه فلزي خط توليد بدنه به طول 72 متر و به وزن تقريبي 39 تن و تاسيسات مكانيكي خط توليد هايما به وزن تقريبي دو تن طراحي و اجرا شده است. در اين عمليات، علاوه بر طراحي و نظارت بر اجرای شش دستگاه تابلوي برق اصلي به همراه كابل كشي، خط توليد بدنه سازي با متعلقات آن در كم تر از 10روز و بيش از 600متر ريل نصب شده است. به دنبال راه اندازي يك خط جديد در سالن بدنه سازي، بيش از 10دستگاه فیكسچر بدنه سازي به همراه سيستم انتقال بين ايستگاهي بدنه ها نصب و  60دستگاه گان جوش كاري همراه با متعلقات آن مونتاژ نصب و تنظيم شد که به اين موارد نصب تجهيزات جانبي و تمامي زيرپايي هاي خط توليد بدنه هايما را نيز بايد افزود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"