کد خبر: ۳۱۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران گفت : باید مراقب بود در شرایط پس از تحریم، بازار خودرو داخلی به سهولت به رقبای خارجی واگذار نشود بلکه شرایط برای رشد اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در صنعت خودرو داخل فراهم گردد.

شمارش معکوس خودروسازان خارجی برای حضور در بازار خودرو ایران

به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران گفت : باید مراقب بود در شرایط پس از تحریم، بازار خودرو داخلی به سهولت به رقبای خارجی واگذار نشود بلکه شرایط برای رشد اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در صنعت خودرو داخل فراهم گردد.

آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : هر چند تحلیل های اقتصادی حاکی از آن است که با رفع تحریم ها شاهد جریانات و رویدادهای خوبی در حوزه خودروسازی و قطعه سازی ایران خواهیم بود.

وی تصریح کرد : پیش بینی می شود با رفع موانع ورود سرمایه گذاران خارجی در بخش قطعه سازی و خودروسازی کشور شاهد توسعه و ارتقاء کیفیت و کارکرد بهتر صنعت خودروسازی ایران باشیم.

وی اظهار داشت : متاسفانه در در شرایط تحریم خصوصا در سالهای اخیر صنعت خودرو ایران از جنبه های بسیاری آسیب دید به طوری که بسیاری از  ماشین آلات و خطوط تولید با فرسودگی روبرو شد و عملا در این مدت امکان نوسازی و یا بازسازی خطوط تولید در حوزه قطعه سازی و خودروسازی فراهم نگردید در حالی که انتظار می رود با توافقات هسته ای و رفع تحریم ها شاهد تحول مناسبی در این بخش از تولید کشور باشیم.

وی با اشاره به  ضرورت دستیابی به شرایط مناسب تولید جهت رقابت با خودروسازان خارجی اظهار داشت : امروز بسیاری از شرکتهای خارجی برای تامین سرمایه در گردش ، تسهیلات با نرخ بهره بسیار پایین دریافت می کند در حالی که تولید کننده ایرانی چنانچه تسهیلاتی دریافت کند با نرخ بهره بالاست به همین جهت در صورت ایجاد شرایط همکاری بیشتر و باز شدن و رفع تحریم ها اصلا شرایط موجود ، وضعیت مناسب و قابل قبول و رقابتی  نخواهد بود.

این فعال در حوزه تولید و صنعت کشور در ادامه خاطر نشان کرد : چنانچه خودروسازان داخلی همکاری گسترده تری با شرکای خارجی داشته و به بخشی از زنجیره تولید خودرو و برندهای معتبر جهانی تبدیل شوند قطعا پویایی و تعادل در  صادرات و واردات خودرو و قطعات بوجود خواهد آمده و می توان در شرایط پس از تحریم با جریان واردات مقابله نمود.

خالقی افزود : در صورتی که خودروسازان نتوانند با جریان صنعت خودرو دنیا رشد نمایند قطعا در این حوزه از صنعت دچار عقب ماندگی خواهند شد.

وی همچنین با توجه به ایجاد بستر و شرایط لازم برای تولید خودروهای به روز در کشور پرداخت و خاطر نشان کرد : از انجا که در سالهای اخیر تامین منابع مالی از مشکلات جدی خودروسازان بوده است به نظر می رسد با توافقات صورت گرفته شرایط برای صادرات و تولید خودرو در سایت های خارجی نیز فراهم گردیده و به تدریج در حل مشکلات مالی خودروسازان گشایش حاصل شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"