کد خبر: ۳۱۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

قیمت خودروهای وارداتی 20 درصد کاهش یافت

به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو از تداوم رکود جدی در بازار خودروهای داخلی و وارداتی خبر داد و گفت : رکود ایجاد شده در بازار خودرو موجب گردیده که برخی خودروهای پلاک شده در بازار با قیمت کمتری از قیمت کارخانه در بازار معامله شوند.

کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : هم اکنون قیمت برخی از خودروهای داخلی پلاک شده همانند اغلب خودروهای  دوگانه سوز در بازار 100 تا 200 هزار تومان زیر قیمت مصوب کارخانه خرید و فروش می شوند.

وی تصریح کرد : البته فروش نقد و اقساط برخی از شرکت های خودروساز داخلی باعث بهبود اندک در شرایط بازار خودرو شده است.

وی همچنین به وضعیت بازار وارداتی ها و نگرانی جدی در بازار معاملات این خودروها پرداخت و اظهار داشت : بازار خودروهای وارداتی  و اغلب زیر 100 میلیون تومان تا حدودی مناسب و از کمی مشتری برخوردار است اما اغلب خودروهای وارداتی بالای 100 میلیون تومان اصلا شرایط خوبی نداسته و هیچ تحرک و خرید و فروشی در بازار این خودروها صورت نمی گیرد.

وی تاکید کرد : در شرایط فعلی و رکود حاکم بر بازار ، گاها قیمت برخی از خودروهای وارداتی تا حدود 20 درصد زیر قیمت معامله می شود.

وی اظهار داشت : پیش بینی می شود ظرف یکی دو هفته آینده بازار خودرو شرایط بهتری یافته و کمی رونق به بازار بازگردد.

وی همچنین به بازار خودروهای چینی و تخفبفات بسیار این خودروها اشاره کرد و گفت : بسیاری از این شرکتها از ترس از دست دادن بازار ، هم اکنون این خودروها را با تخفیفات چند میلیونی و شرایط فروش ویژه به بازار عرضه کرده اند که این امر طبعا تا حدودی بر بازار داخلی ها تاثیر گذاشته است.

این فعال بازار خودرو خاطر نشان کرد : ورود مدل های جدید ظرف چند ماه اینده به بازار صاحبان خودروهای وارداتی را ناگزیر به فروش خودروهای مدل 2014 و 2015 به زیر قیمت نموده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"