کد خبر: ۳۱۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، در حاشیه مراسم رونمایی از برچسب سرویس مدارس سال 95-94 ، مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران با بیان اینکه با اعمال سختگیری ها و نظارت و کنترل دقیق پلیس راهور در سال گذشته حوادث ناشی از حمل و نقل دانش آموزی در مسیر خانه و مدرسه به صفر کاهش یافته است، عنوان کرد...

تجهیز خودروهای سرویس مدارس به سیستم GPSهوشمند

به گزارش خبرخودرو، در حاشیه مراسم رونمایی از برچسب سرویس مدارس سال 95-94 ، مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران با بیان اینکه با اعمال سختگیری ها و نظارت و کنترل دقیق پلیس راهور در سال گذشته حوادث ناشی از حمل و نقل دانش آموزی در مسیر خانه و مدرسه به صفر کاهش یافته است، عنوان کرد: مسئله سرویس مدارس از دو جهت عمده مورد توجه قرار گرفته است. یکی از این موارد تامین امنیت اجتماعی دانش آموزان و نکته دیگر ایمنی و سلامت دانش آموزان است که با در نظر داشتن سن عمومی 6 تا 17 سال برای این قشر اهمیت موضوع ملموس تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، اسفندیار چهاربند در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: با رعایت این موارد دیگر شاهد سوانح دلخراش رانندگی در اثر سهل انگاری رانندگان و یا نقوص فنی خودروها نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تامین خدمات و ایمنی این بخش مستلزم همکاری چند جانبه است، تصریح کرد: تجربه ای که در سال گذشته در خصوص ساماندهی خودروهای سرویس مدارس حاصل شد نمایانگر عملکرد مناسب تمامی مسئولین و سازمان های ذیربط و تحقق اهداف از پیش تعیین شده در این زمینه محسوب می گردد.

وی افزود: تحقیقا حوادث ناشی از حمل و نقل دانش آموزی در سال گذشته به صفر کاهش پیدا کرد و سال بی نظیری را  به لحاظ امار تصادفات و سوانح در این حوزه پشت سر گذاشتیم.

وی در ادامه گفت: دانش آموزان در سنین 6 تا 17 سال به ویژه  کودکان در سنین  6 تا 12 سال بسیار آسیب پذیر هستند بنابراین هم باید وسائل نقلیه و هم نیروی انسانی متعهد به انجام خدمات بوده و از صلاحیت های تعریف شده برخوردار باشند تا با اطمینان از رعایت استاندارد های امنیتی در سرویس مدارس فعالیت نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران در اداممه خاطر نشان کرد:  از جمله اهدافی که در سال آینده بر آن تمرکز خواهیم داشت علاوه بر ثبت نام  الکترونیکی سرویس مدارس در 9 منطقه که به صورت آزمایشی به اجرا در خواهد آمد سیستم رصد دانش آموزان در مسیر مدرسه از طریق GPS در 3 منطقه شهر تهران در دستور کار قرار دارد تا از این طریق موقعیت استقرار دانش آموزان و خودروهای سرویس مدرسه در هر لحظه قابل رویت باشد.

اسفندیار چهاربند در پایان گفت: با اجرای طرح های پیش رو میزان نظارت بر عملکرد خودروهای این بخش را به طرز مطلوبی افزایش خواهیم داد

وی در پایان گفت: در خصوص اطلاع رسانی به خانواده های دانش آموزان نیز در پایان شهریور ماه سال جاری دفترچه هایی به مدارس ارائه می گردد تا بدین ترتیب همکاری های مناسبی از سوی مدارس، پیمانکاران و خانواده های دانش آموزان در جهت اجرای هرچه بهتر این پروژه صورت گیرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"