کد خبر: ۳۱۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

سرمايه گذاري 551 هزار ميليارد ريالي واحدهاي صنعتي در شهرکها و نواحي صنعتي

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در آستانه فرارسیدن " روز حمایت از صنایع کوچک " از سرمایه گذاری 551هزار میلیارد ریالی واحدهای صنعتی درشهرکها و نواحی صنعتی خبرداد. به گزارش روابط عمومی وبین الملل سازمان، سید محمدعلی سید ابریشمی با بیان اینکه بیش از 700 هزار نفر در این مناطق صنعتی مشغول فعالیت هستند، گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران که بیش از پنجاه سال از فعالیت آن می گذرد، به عنوان سازمانی توسعه ای با بکارگیری سیاستهای تشویقی و تکمیل زیرساختهای صنعتی، توانسته است بستر مناسبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شهرکها ونواحی صنعتی فراهم کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بیش از 30 هزار طرح در دست اجرا در شهرکها و نواحی صنعتی تصریح کرد: این سازمان که نقش های سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی و پشتیبانی از ایجاد و توسعه صنایع کوچک، شهرکها و نواحی صنعتی کشور را به منظور افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور با استفاده از منابع داخلی و خارجی بر عهده دارد نه تنها زیرساخت های مورد نیاز را برای 34 هزار واحدی صنعتی به بهره برداری رسیده فراهم کرده بلکه امکان اشتغال را برای بیش از 700 هزار نفر در این مناطق صنعتی ایجاد کرده است.

سیدابریشمی در ادامه به جایگاه صنایع کوچک در اقتصاد اشاره و افزود: اهمیت صنایع کوچک و متوسط در ادبیات موضوعی اقتصاد جهانی به خوبی تبیین شده و در عمده کشورهای جهان توسعه صنایع کوچک جزو سیاست های اصلی و اولویت دار دولت ها به شمار می رود و رویکرد ویژه ای به منظور حمایت از ایجاد، رشد و بقای اینگونه واحدها گرفته می شود.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران خاطرنشان کرد: نقش آفرینی صنایع کوچک باعث شده است که سرعت بخشیدن به روند توسعه صنعتی در گرو اولویت دادن به رشد و توسعه این صنایع قرار گیرد ، زیرا این صنایع به دلایل مختلف می توانند نقش محوری و مشارکت مهمی در توسعه اقتصادی و صنعتی نظام‌های اقتصادی توسعه یافته و در حال توسعه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل داده است، گفت: همانطور که اشاره شد افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور یکی از ماموریت های اصلی سازمان تعریف شده است.

سیدابریشمی در پایان خاطر نشان کرد: براساس آخرین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود 81 هزار واحد صنعتی کوچک در سطح کشور با بیش از یک میلیون شغل نفر اشتغال در داخل و خارج از شهرکها و نواحی صنعتی مشغول فعالیت هستند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"