کد خبر: ۳۲۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

ساز کیفی سازی خودروها کوک می شود

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : تا زمانی که خودروساز با مشکل تامین مالی دست و پنجه نرم می کند و هزینه زیادی را متوجه آنها می شود امید زیادی به ارتقاء کیفی و توسعه این صنعت وجود ندارد.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : گر چه خودروسازان در سالهای اخیر اقدامات موثری را در حوزه کیفی سازی انجام داده اند و از نظر کمی میزان تولید افزایش یافته است اما همچنان به لحاظ کیفیت خودرو و قطعه در دنیا در سطح قابل توجهی قرار نداریم.

وی تاکید کرد : کیفیت تولیدات داخلی همچنان از جذابیت لازم برخوردار نیست بنابراین تا زمانی که ارتقاء کیفی در خودروها صورت نگیرد میل به خرید و رویکرد به آن حداقل خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به طرح مباحث زیادی در خصوص قیمت خودرو در شرایط پسا تحریم ، اظهار داشت : هر گونه تغییر در قیمت خودرو با دستیابی به بهره وری در تولید ، انضباط و صرفه جویی مالی و کاهش هزینه های سربار و از سویی مشارکت بیشتر مردم از طریق بازارهای مختلط از  جمله بازارهای سرمایه و کارآمدی بازار سرمایه حاصل می شود. 

نماینده لاهیجان در خانه ملت افزود : هر چند قیمت ها باید متناسب با قدرت خرید مردم تعریف شود اما متاسفانه شرایط کنونی قیمت گذاری به نحوی است که به هیچ وجه موید توسعه بازار نخواهد بود.

ندیمی همجنین در خصوص مشارکت خودروسازان داخلی و خارجی اظهار داشت : با توجه به اینکه خودروسازان همچنان تا دستیابی به یک قدرت جهانی در صنعت خودرو راه زیادی دارند قطعا همکاری  و مشارکت با خودروسازان مطرح می تواند راه را برای توسعه این صنعت بگشاید.

وی استفاده از دانش فنی سایر کشور ها را درارتقاء سطح خودروسازان کشور موثر دانست و گفت: با توجه به اینکه صاحب تکنولوژی و دانش فنی در این صنعت برخی از کشور های بزرگ هستند لازم است توافقاتی در زمینه جلب سرمایه گذاری خارجی توسط خودروسازان داخلی صورت بگیرد.

وی گفت : البته مجلس نیزاز جذب سرمایه گذاری خارجی توسط صنعت خودروسازی كشور حمایت می كند به طور حتم این كار می تواند منجر به ارتقاء كیفی و افزایش تنوع خودروهای داخلی و در نهایت صادرات برندهای معروف از طریق خودروسازان شود.

 وی افزود: البته این ادعا کرد که خودروسازان خارجی به تنهایی و با اتکا به خود رشد کرده اند مسلما اظهار نظر درستی نیست چرا که نیز از کارشناسان خودروسازی سایر کشورها استفاده کرده اند بنابراین صنعت خودرو ایران نیز باید از تجربیات دیگر کشور های مطرح در این حوزه استفاده نماید.

 وی گفت : البته باید در نظر بگرفت که در استفاده از دانش های نوین و مشارکت سایر کشور ها در خودروسازی کشور باید سریعتر عمل شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"