کد خبر: ۳۲۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
گروه بین الملل: در طی شش ماه نخست سال میزان واردات خودرو به ایالات متحده به رقمی کاملا بی سابقه رسید.

افزایش شدید واردات خودرو به امریکا

گروه بین الملل: در طی شش ماه نخست سال میزان واردات خودرو به ایالات متحده به رقمی کاملا بی سابقه رسید.

به گزارش خبر خودرو، افزایش سرمایه گذاری مجدد بسیاری از خودورسازان جهانی در بازار ایالات متحده میزان واردات خودروی آن به شکلی تصاعدی افزایش یافت اما از سوی دیگر به دلیل تولید بالای واحدهای مونتاژی درمکزیک صادرات این کشور به کاهش رو به رو شد.

برای مثال در ماه ژوئن تجارت خودروها و قطعات مرتبط آن ها یک سوم از میزان کسری تجارت ایالات متحده را به خود اختصاص داد. در طی مدت شش ماهه نخست سال جاری میزان واردات خودرو به این کشور به 171.5 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مقدار 10.8 میلیاردی مدت مشابه سال گذشته جهشی  قابل توجه را نشان می دهد.

اما از  طرفی دیگر برای اولین بار میزان صادرات خودروی امریکا 3 میلیارد دلار کاهش یافت. در این میان واحدهای تولیدی در مکزیک با اختصاص 35 میلیون دلار از ارزش صادرات به خود نقش بسزایی را داشتند. در حالی صادرات مکزیک دراین مدت 11.3 میلیارد دلار گزارش شده که صادرات انواع خودروهای سواری، شاسی بلند و پیکاپ امریکا تنها به 1.4 میلیارد دلار رسیده بود.

شایان ذکر است که مکزیک به کمک سرمایه گذای های کلان صورت گفته توسط بسیاری ازکشورها به پنجمین صادرکننده بزرگ خودروی جهان تبدیل شده و توانسته میران صادرات غول هایی همچون امریکا و ژاپن را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"