کد خبر: ۳۲۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

تلاش برای حضور جدی بخش خصوصی در صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  ضمن انتقاد از جریان کنونی صنعت خودرو گفت : متاسفانه همچنان روند غیر قابل قبول و کند گذشته بر صنعت خودرو حاکم است و تا این لحظه اتفاق بزرگی در حوزه خودروسازی رخ نداده است .

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اتفاقات اخیر در حوزه خودروسازی کشور افزود : در صورت هر گونه حرکتی باید در متن صنعت خودرو بوجود آید و گرنه جریانات و اتفاقات حواشی در صنعت خودرو بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد : مسلما حرکت در مسیری که موجب توسعه ، ارتقاء و عرضه برندهای بزرگ در صنعت خودرو نشود مسلما  راه درستی نخواهد بود.

وی تاکید کرد : در صورتی که قرار است  حرکتی جدی و اساسی  در حوزه خودروسازی کشور رخ دهد باید حرکت ها در مسیری استفاده از تکنولوژی های نوین در صنعت خودرو باشد و قطعا در این مسیر چینی ها برتری چندانی نسبت به صنعت خودرو ایران ندارند که تحولی را در این راستا ایجاد کنند بلکه این خودروسازان اروپایی هستند که می توان از دانش و تکنولوژی آنها بهره برد.

وی افزود : صنعت خودرو ایران باید در مسیر  استفاده از تکنولوژی های روز دنیا حرکت نماید در حالی که یکی از موارد مهمی که کمتر مورد توجه قرار گرفته ورود بخش خصوصی به صنعت خودرو است .

عضو هیات رئیسه مجلس شورای  اسلامی در ادامه مهمترین اقدام دولت در جهت تقویت صنعت خودرو را بهبود فضای کسب و کار در کشور اعلام کرد و اظهار داشت : دولت باید نسبت به بهبود فضای کسب و کار در حوزه خودروسازی کشور اقدام کند تا سرمایه گذار خارجی برای حضور و سرمایه گذاری در این حوزه رغبت و تمایل نشان دهد.

نعمتی گفت : هر چند بهبود فضای کسب و کار از ضروریات امروز فضای تولید در کشور است اما امروز اصلی ترین بستر سازی در حوزه خودروسازی واگذاری این صنعت به صورت واقعی به بخش خصوصی است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"