کد خبر: ۳۲۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

پتانسیل بالای ایران برای تبدیل شدن به پایگاه تولید خودرو در دنیا

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : ظرفیت و پتانسیل موجود در  کشور این امکان را فراهم می سازد  تا صنعت خورو ایران به عنوان پایگاهی از تولید خودرو در دنیا مطرح شود.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : انتظار می رود با لغو تحریم ها و کاهش اثرات روانی تحریم ها، در اقتصاد و تولید به خصوص صنعت خودرو سازی شاهد جهش مثبتی باشیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال داخلی تصریح کرد : حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در واقع توجه و حمایت از تولید داخل است که متاسفانه در این سالها کمتر مورد اهتمام و توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی را به نوعی حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و اظهار داشت : البته در سالهای اخیر خودروسازان داخلی تلاش مناسبی را برای ارتقای سطح کیفی تولیدات خود داشتهاند اما همچنان تا دستیابی به کیفیت مطلوب خودروها و تحقق اقتصاد مقاومتی راه زیادی باقی است.

وی گفت : البته اینکه به لحاظ کیفیت چه میزان رشد و ارتقاء در تولیدات داخلی صورت گرفته امروز نمی توان نظر قطعی داد چرا که به نظر می رسد همچنان گام های جدی تری وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد : علاوه بر اهتمام خودروسازان در جهت ارتقاء کیفیت و تنوع در تولید ، مجلس و دولت نیز باید حمایت های لازم را از این بخش از صنعت از کشور داشته باشند.

وی افزود: امروز حمایت از تولید در واقع برنامه ریزی و سیاست گذاری در راستای حمایت از تولید داخلی به خصوص در صنعت خودرو است چرا که به جهت شرایط کشور این امکان برای خودروسازان فراهم است که به عنوان پایگاهی از تولید خودرو در دنیا مطرح شوند.

نماینده بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت : در شرایطی که نگاهها به سمت حمایت از صنایع داخلی خصوصا خودروسازی متمرکز شده است متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی و مشکلات و کمبود منابع و مدیریت منابع در این سالها ، به میزان مناسب و مورد دلخواهی از حمایت صنعت خودرو دست نیافته ایم.

زارعی همچنین علاوه بر کیفیت ، ارائه خدمات پس از فروش را گزینه ای مهم و ضروری ذکر کرد و افزود : کیفی سازی و خدمات پس از فروش دو مساله مهمی است که خودروسازان باید نسبت به آن توجه جدی نمایند .

وی تصریح کرد : در صورت اهتمام و تمرکز بر دو موضوع کیفیت و خدمات قطعا شاهد تحول بزرگی در حوزه خودروسازی در کشور خواهیم بود.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"