کد خبر: ۳۲۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

خودروسازی که صرفا به دنبال فروش محصولات خود در ایران باشد، شریک تجاری خوبی نیست

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری خودروسازان خارجی برای حضور در بازار ایران گفت : خودروسازان باید به دنبال همکاری مشترک و  انتخاب شریک تجاری باشند که قائل به سود دوطرفه باشد قطعا خودروسازی که صرفا  به دنبال فروش محصولات خود در ایران باشد، شریک تجاری خوبی نخواهد بود.

سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : خودروسازان باید از فرصتی که بواسطه توافقات هسته ای و رفع تحریم در آینده بوجود می آید برای تقویت تولید استفاده نمایند.

وی گفت : مشکلی که امروز خودروسازان و بازار با آن مواجه هستند مساله گردش نقدینگی است که با بهبود روایط تا حدود زیادی مشکلات برطرف خواهد شد طبعا این جریان تاثیر مناسبی نیز در بازار ، کیفیت خودروها و همچنین تقویت خودروسازی داخلی داشته و نهایت به نفع مصرف کنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به تاثیر همکاری های جدید بر خروج هر گونه انحصار در این بخش از صنعت اظهار داشت :با آغاز همکاری های مشترک و حضور خودروسازان معتبر جهانی ضمن رفع انحصار در تولید و ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودرو  ، مشکل اشتغال نیز با حضور سرمایه گذاری در این صنعت حل خواهد شد.

نماینده قائم شهر و سواد کوه در مجلس شورای اسلامی افزود : البته همکاری مشترک و تجاری باید خودروسازانی صورت گیرد و که به پیمان های خود وفادار باشد تا بتوان در رایتای این همکاری شاهد  تحولی در صنعت خودروسازی کشور باشیم.

حسینی گفت : البته نکته مهم در این همکاری ها انتخاب شریکی است که به لحاظ دانش فنی در سطحی باشد که با انتقال تکنولوژی به ایران، باعث رشد صنعت خودروسازی در کشور شود.

وی گفت : معتقدم با توافقات اخیر و آغاز همکاری های جدید با خودروسازان خارجی این مساله بهانه افزایش قیمت را از خودروسازان گرفته و منجر به کاهش قیمت خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"