کد خبر: ۳۲۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : سهام شرکتهای خودرویی همچون گذشته کانون توجه سهامداران است چنانچه طی هفته گذشته این گروه حجم و ارزش قابل قبولی از معاملات را به خود اختصاص دادند.

سهام شرکتهای خودرویی در کانون توجه سهامداران قرار گرفت

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : سهام شرکتهای خودرویی همچون گذشته کانون توجه سهامداران است چنانچه طی هفته گذشته این گروه حجم و ارزش قابل قبولی از معاملات را به خود اختصاص دادند.

کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته برخی از سیاست های غلط اقتصادی موجب رکود مطلق در همه بخش های اقتصادی و ناامیدی در فضای اقتصاد کشور شده ، طبعا در این شرایط شرکت های بورسی نیز از این وضعیت تاثیر می پذیرند.

وی گفت : با نگاهی به وضعیت سهام شرکتهای خودرویی در بورس اوراق بهادار مشخص می شود که در مقایسه سه ماهه اول سال گذشته با زمان مشابه آن در سال جاری با وجود اینکه سال گذشته به گفته دولتمردان ، دوران رکود بود ، رشد بیش از 50 درصدی را هم در اقلام فروش و همچنین اقلام تولیدی را شاهد هستیم در حالی که در سه ماهه سال جاری با توجه به اظهارات دولتمردان مبنی بر سال رونق اقتصادی ، میزان فروش سهام شرکتهای خودرویی نسبت به سال گذشته کمتر است و این بدین معنی است که شرکتها مازاد تولید نسبت به فروش دارند.

وی افزود : این مساله در وضعیت سهام شرکتهای گروه خودرویی به عدم گردش پول و رکود نسبی ناشی از سیاست های غلط اقتصادی در جامعه باز می گردد چرا که در راستای این سیاست ، کلیه نقدینگی موجود در جامعه به سمت موسسات و بنگاههای مالی و پولی من جمله بانک ها سرازیر شده است طبعا حبس پول در موسسات مالی و اعتباری موجب می شود که گردش پول در جامعه کم شود لذا در چنین شرایطی مردم در حالت انتظار قرار دارند و هیچ نوع خرید و فروشی انجام نمی شود.

وی یاد آورشد : مسلما وضعیت ایجاد شده در بازار سرمایه و شرکتهای تولیدی و حتی بازار خرده فروشی تسری پیدا کرده به طوری شاهد روند فرسایشی در اقتصاد کشور هستیم و اینکه در نهایت خلق پول و ایجاد ثروت ناشی از تولید نبوده بلکه ناشی از بهره و باز پرداخت سود اقساطی است که در موسسات تجاری رسم شده خواهد بود و این می تواند سم بسیار خطرناکی برای اقتصاد ملی باشد و در کوتاه مدت نخواهد راهکاری برای آن داشته باشند مطمئنا لطمات بسیار سنگینی به تولید و اقتصاد کشور وارد خواهد شد.

این کارشناس بازار بورس تصریح کرد : هم اکنون آثار این مسائل را در بازار سرمایه و شرکتهای گروه خودرویی قابل مشاهده است به طوری مازاد تولید به فروش در این شرکتها کاملا مشهود است.

شیخی گفت : در یکی دو رزو گذشته نیز وضعیت خیلی مناسبیرا در بورس شاهد نبودیم چرا که اغلب معاملات کم حجم و در دامنه منفی و نفطه سر به سر انجام گردید اما چنانچه اتفاقات مثبت و تغییرات نگرشی در اقتصاد کشور صورت گیرد و به بازارها توجه شوند قطعا وضعیت بهتری را در آینده نه چندان دور در گروه خودرویی شاهد خواهیم بود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"