کد خبر: ۳۲۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : واردات خودرو توسط کلیه افراد اعم از حقیقی و حقوقی موجب ایجاد رقابت و کاهش قیمت خودروهای وارداتی در بازار می شود.

سود کلانی که برخی از واردکنندگان خودرو به جیب زدند

 

 

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : واردات خودرو توسط کلیه افراد اعم از حقیقی و حقوقی موجب ایجاد رقابت و کاهش قیمت خودروهای وارداتی در بازار می شود.

 

سیدمحمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با توجه به طرح تحقیق و تفحص از واردکنندگان خاص خودروهای چینی در مجلس افزود : در هر عرصه‌ای چنانچه فضا رقابتی باشد، ملما سود اصلی نصیب مصرف کننده خواهد شد چرا که بواسطه ایجاد رقابت، قیمت ها نیز کاهش خواهد یافت.

وی با توجه به انحصار موجود در واردات خودرو ، خاطر نشان کرد : باید جلوی انحصار در همه زمینه‌ها ، خصوصا واردات خودرو گرفته شود چرا که همواره انحصار فساد آور است.

وی با اشاره به تداوم انحصار در واردات خودروهای چینی، اظهار داشت : هر چند در زمان تحریم‌ به دلیل وجود برخی موانع واردات خودروهای چینی افزایش یافت اما با رفع تحریم ها و همکاری با خودروسازان مطرح باید مانع واردات خودروهای بی کیفیت به کشور گردید چرا که امروز همچنان در موضوع واردات خودرو به خصوص خودروهای چینی انحصار وجود دارد.

وی ضمن انتقاد از برخی از واردکنندگان خودرو در دستیابی به سودهای بالا در فرصت بوجود امده ، تصریح کرد : متاسفانه در این مدت برخی افراد با واردات خودروهای بی ‌کیفیت و فروش آنها با قیمت‌های بسیار بالا به سودهای بسیار کلانی دست یافتند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه به بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات خودرو اشاره و اظهار داشت : متاسفانه صدور بخشنامه وزارت صنعت مبنی بر واردات خودرو توسط اشخاص و شرکتهایی که امکان ارائه خدمات پس از فروش دارند موجب شکل گیری انحصار در واردات خودرو شد.

بیاتیان افزود : برای حمایت از تولید داخل و کنترل بر واردات باید همچنان تعرفه واردات وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد : در شرایط فعلی به هیچ وجه نباید تعرفه واردات خودرو تغییر یابد چون این تصمیم به ضرر فضای تولید داخل است چرا که تولید خودرو یکی از مهمترین تولیدات داخلی در کشور محسوب می شود.

وی در ادامه با توجه به جلسه این کمیسیون با وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیران شرکتهای خودروساز اظهار داشت :

نماینده بیجار در خانه ملت گفت : با مواردی که در این جلسه مطرح شد انتظار می رود بخشی از مشکلات و مسائل فعلی در ارتباط با بازار و خودروسازان به تدریج برطرف شود.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"