کد خبر: ۳۲۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

  پیش‌ از این انتشار شایعه‌ی درگذشت هنرمندان در فضای مجازی و شبکه‌های ارتباطی بازارگرمی داشت، حالا اما انتشار خبر سلامتی آن‌ها پس از سرگذشتشان هم دارد به یکی از سرگرمی‌های دنیای مجازی تبدیل می‌شود. آن‌هم با ترفندهایی که این خبرها را باورپذیر می‌کند.

در آخرین ساعات شامگاه یکشنبه 8 شهریور خبر درگذشت بازیگر 32 ساله‌ی سریال‌هایی چون «قلب یخی» و «آشپزباشی» منتشر شد، اما چند ساعت بعد تصویری از یک صفحه‌ی اینستاگرام در گروه‌های ارتباطی تلگرام، وایبر و واتس آپ به اشتراک گذاشته شد که در آن علی طباطبائی نوشته بود که صفحه پابلیک او هک شده و نمی‌داند که چرا خبر درگذشتش منتشر شده است.

در این صفحه ادعاشده بود که او دارد پست‌های قبلی‌اش را پاک می‌کند و پیگیر ماجراست.

کار غیراخلاقی بعد از درگذشت بازیگر جوان +عکس

این در حالی بود که صفحه‌ی اصلی این بازیگر در اینستاگرام وجود داشت و هیچ خبری هم از درگذشت او در این صفحه‌ منتشرنشده بود.

انتشار این تصویر جعلی باعث شد تا کاربران سایت‌های خبری و دنبال کنندگان صفحات شخصی بازیگران در اینستاگرام، پیام‌های مختلفی را بگذارند و با گلایه از منتشرکنندگان این اخبار (خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبر) و پیام‌های تسلیت (بازیگران سینما و تلویزیون) بنویسند که چرا یک شایعه را باور کرده‌اند.

با توجه به فراگیر بودن گروه‌های ارتباطی، این خبرها خیلی سریع بازنشر می‌شود و فضای اطلاع‌رسانی را در کشور مخدوش می‌کند.

روز گذشته، علاوه بر این خبر، شایعه‌ی درگذشت ناصر ملک‌مطیعی هم در شبکه‌های مجازی منتشر شد و همین باعث شد تا فرزند این بازیگر از منتشرکنندگان این شایعه گلایه کند.

اخبار جعلی، انتشار خبرهای کهنه با لینک معتبر از خبرگزاری‌ها و سایت‌های رسمی، انتساب برخی جملات و اشعار به شخصیت‌های سیاسی، ادبی و اجتماعی و ... ازجمله مسائلی است که این روزها در فضای مجازی و گروه‌های ارتباطی به اشتراک گذاشته می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"