کد خبر: ۳۲۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

  ژیمناستیک نیز مانند سایر رشته‌های ورزشی دیگر، این روزها در فکر کسب سهمیه المپیک 2016 ریو است. سهمیه‌هایی که با شرکت در مسابقات مختلف بدست می‌آید. یکی از رقابت‌های پیش‌رو که میدان کسب سهمیه است مسابقات گلاسکوی انگلستان است که مهرماه برگزار می‌شود. اما به نظر می‌رسد فدراسیون ژیمناستیک تمایلی به اعزام ورزشکار به این رقابت‌ها را ندارد و عزم خود را برای کسب وایلد کارت (سهمیه اعطایی) جزم کرده است.

فدراسیون راه آسانتر را انتخاب کرده است و حاضر نیست برای اعزام ورزشکاران و داوران و.. دست به جیب شود، زیرا با کسب وایلد کارت برای یک ورزشکار، یک سرپرست، یک داور و یک مربی نیز راهی المپیک می‌شوند.

این در حالی است که کیومرث هاشمی در هفته گذشته اعلام کرد با توجه به عملکرد کاروان ایران وایلد کارت شامل ایران نمی‌شود.

اما وجود دارند ژیمناستیک کارانی که از کسب وایلد کارت ناامید شده‌اند و حاضرند با هزینه شخصی به گلاسکو بروند و بتوانند سهمیه بگیرند.

طاهر علوی داور بین‌المللی کشورمان نیز در دنیای داوری توانسته است برای حضور در المپیک ریو مجوز بگیرد، اما فدراسیون جهانی حضور وی را منوط به حضور در مسابقات و داوری در گلاسکوی انگلستان دانسته است، اما شکل اصلی اینجاست که همراه علوی باید یک ورزشکار ایرانی نیز در رقابت‌های گلاسکو حضور یابد که فدراسیون به علت هزینه بیست میلیونی این رقابت زیر بار آن نمی‌رود.

طاهر علوی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:  فدراسیون با این کار خود و اصرار بیجا برای وایلد کارت، سهمیه حضور داوری در المپیک را نیز سوخت کرده است.

وی با اشاره به این موضوع که زمان ثبت‌نام در مسابقات گلاسکو نیز پایان یافته گفت: با پرداخت جریمه پنج، شش میلیونی می‌توان شانس حضور مجدد در گلاسکو را پیدا کرد.

علوی ادامه داد: فدراسیون جهانی با حضور من در المپیک موافقت کرده است، اما شرط گذاشته‌اند که من امتحان عملی خود را در گلاسکو بدهم. اما متاسفانه به نظر می‌رسد قرار نیست این اتفاق بیفتد. نمی‌دانم چرا مسئولان فدراسیون از چنین فرصت خوبی استفاده نمی‌کنند؟ من واقعاً روحیه‌ام را از دست داده‌ام و دیگر به فدراسیون نمی‌روم، چرا برای بیست میلیون تومان باید قید المپیک را زد؟

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"