کد خبر: ۳۲۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

 ابهام‌های موجود در اقتصاد یکی از دلایل اصلی ادامه روند نزولی بورس است که موجب شده سرمایه گذاران به بازار سهام اعتماد نداشته باشند و بانکها را به عنوان مقصد نهایی سرمایه گذاری انتخاب کنند.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 241 واحد ریزش کرد و از نیمه  کانال 64 هزار واحدی سقوط کرد

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 498 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به 917  میلیارد و 760  میلیون ریال در بیش از 24 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نماد رانفور با روند مثبت و نمادهای وغدیر، شبهرن، جم، وبملت، حفاری، فملی با روند منفی به کار خود پایان دادند.

نمادهای پربیننده معاملات امروز شامل بانک صادرات ایران، با روند مثبت و نماد پارس خودرو بدون تغییر و نمادهای بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، س.نفت وگاز پتروشیمی تامین هستند که همگی با سیر نزولی به کار خود پایان دادند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با ریزش 95 واحدی به 25 هزار و 389  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با ریزش 16 واحدی به 9 هزار و 840 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با ر یزش 13 واحدی به  8 هزار و 412 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند منفی 391 واحدی به 72 هزار و 288 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 177 واحدی به 45 هزار و 486 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند منفی 481  واحدی به 137 هزار و 516 واحد رسید.

کارشناسان بر این باورند با این وجود نزدیک شدن به زمان بررسی برجام در کنگره آمریکا و نیز انتشار خبرهایی مثبت در خصوص تایید احتمالی آن می تواند موجب بازگشت جو مثبت به بازار سهام شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"