کد خبر: ۳۲۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

 نشریه The Hill که نزدیک به جمهوری خواهان ایالات متحده است روز گذشته مطلبی منتشر کرد که در آن مدعی شد بنیامین نتاانیاهو، نخست وزیر اسرائیل حق ایران را برای داشتن انرژی و تکنولوژی هسته ای صلح آمیز موافق است.


این ادعا برای اولین بار است که از قول یک نشریه جمهوری خواه آمریکا آن هم از زبان نخست وزیر اسرائیل که تا چندی پیش خواستار برچیده شدن تمامی تاسیسات هسته ای از ایران بود و حتی ایران را تهدید به حمله نظامی برای از بین بردن زیر ساخت های هسته ای کرده، منتشر می شود.

به گزارش این نشریه بنیامین نتانیاهو در سخنرانی روز گذشته خود در ایتالیا گفت: اجازه بدهید بگویم که اسرائیل با حق ایران برای داشتن انرژی هسته ای مخالفتی ندارد.
 
او در ادامه انتقاد های خود را معطوف به توافق هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ کرد و گفت: مشکل ما ضعف این قرارداد است. این قرارداد به ایران اجازه خواهد داد تا هر چقدر و تا هر جا که می خواهد برنامه هسته ای خود را به سمت اهداف نظامی سوق و گسترش دهد.
 

گفتنی است طی روزهای گذشته، لابی های صهیونیستی و دولت اوباما هر یک در تلاش و مذاکره با سناتور ها، گروه های فشار و سایر نیروهای مدنی موثر در آمریکا به منظور جذب رای حداکثری کنگره به نفع خود هستند.

کنگره آمریکا قرار است 17 ماه میلادی جاری توافق هسته ای را به رای بگذارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"