کد خبر: ۳۲۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

  قاسم سراجان، جانشين ستاد باسازي عتبات عاليات در كربلاي معلي در نشست با نمايندگان بعثه مقام معظم رهبري در عراق و كربلاي معلي؛ گزارشي از اقدامات و فعاليت ها و طرح هايي كه در حال انجام است ارائه كرد و اظهار داشت: اين طرح در چهار فاز پيش بيني شده كه فاز يك آن در حال اجراست.

جانشين ستاد بازسازي عتبات عاليات در كربلاي معلي افزود: تمامي هزينه هاي كه براي باسازي عتبات عاليات صورت مي گيرد از نذورات و كمك هاي مردمي تامين شده و اين ستاد با دارا بودن 400 ستاد در شهرستانها و 31 ستاد در استانها آماده جذب نذورات و كمك هاي مردمي در تمام كشور است.

وي گفت: توليت حرم مطهر حضرت امام حسين(عليه السلام) به عنوان كارفرما و پيمانكار پروژه هاي در حال انجام توسعه حرم، ستاد باسازي عتبات عاليات مي باشد.

وي با اشاره به تملك زمين ها و املاك اطراف حرم، توسط عتبه حسيني افزود: زمين ها و املاكي كه در محدوه طرح توسعه قرار دارند پس از خريداري و تملك، براي اجراي پروژه ها در اختيار ستاد بازسازي عتبات عاليات قرار مي گيرد.

قاسم سراجان محدوده اجراي پروژه فاز يك طرح توسعه حرم را 2/5 هكتار و مساحت زير بنا را 165هزار متر مربع اعلام كرد و در مورد برآورد هزينه و زمان ساخت اين پروژه گفت: مبلغ برآورد شده براي انجام اين پروژه چهارصد و پنجاه ميليون دلار مي باشد و اميدواريم در مدت 6 سال به اتمام برسد.

جانشين ستاد باسازي عتبات عاليات در كربلاي معلي اظهار داشت: در فاز يك طرح توسعه حرم مطهر امام حسين(عليه السلام)ساخت و احداث صحن امام حسين(عليه السلام)، كتابخانه، مقام حضرت زينب(سلام‌الله عليها)، درالحرب، موزه، صحن حضرت زينب (سلام‌الله عليها)، دارالتوليت و مضيف پيش بيني شده است.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در اين نشست كار ستاد باسازي را ستود و افزود: براي اهل بيت(عليه السلام) كار كردن موجب اجر و پاداش در دنيا و آخرت مي گردد و بعثه مقام معظم رهبري در عراق آماده هر نوع همكاري با ستاد باسازي عتبات عاليات مي باشد.

 
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"