کد خبر: ۳۲۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به وضعیت راه اندازی سامانه ملی معاینه فنی گفت: آئین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگ معاینه فنی که در دی ماه 1393 به تصویب هیئت محترم وزیران رسید، به وزارت کشوردر خصوص معاینه فنی خودروها تکلیف نموده ...

اختصاص 10 خط از مراکز معاینه فنی جهت ارائه خدمات به موتورسیکلت ها

به گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به وضعیت راه اندازی سامانه ملی معاینه فنی گفت: آئین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگ معاینه فنی که در دی ماه 1393 به تصویب هیئت محترم وزیران رسید، به وزارت کشور در خصوص معاینه فنی خودروها تکلیف نموده تا کمتر از شش ماه نسبت به استقرار سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی اقدام نماید که البته در این آئین نامه به صورت مشخص قابلیتهای این سامانه تعریف شده است .

مهندس ولی آذروش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص اهداف این سامانه اظهار داشت:  این سامانه که با هدف ایجاد وحدت رویه در مراکز،تجمیع اطلاعات جهت ارتباط با دیتا بانک پلیس و بحث های نظارتی و مدیریتی در کنترل حدود مجاز آزمون ها برنامه ریزی گردیده بایستی دارای قابلیت برخط بودن،تجمیع اطلاعات فنی و تجمیع کلیه اطلاعات در یک دیتا بانک را داشته باشد چرا که نداشتن هرکدام از این ویژگیها می تواند هدف اصلی از ایجاد این سامانه را مخدوش نماید.

وی تصریح کرد: بنا بر مصاحبه ای که دبیر محترم شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در این خصوص انجام داده اند این سامانه در حال تکمیل است و به محض آماده سازی آن کلیه کلان شهرها  به این سامانه متصل خواهند شد.

وی با اشاره به تاثیر این سامانه بر وضعیت معاینه فنی خودروها افزود:  قطعا با استقرار این سامانه در کلیه مراکز سطح کشور این دغدغه پلیس که تعدادی از مراکز بدون حضور خودرو برگه معاينه صادر می کنند برطرف خواهد شد و پلیس می تواند به تکلیف قانونی خود که به تصویب  هیئت محترم دولت در اردیبهشت 93 رسیده،درخصوص اعمال قانون جریمه بصورت نرم افزاری درخصوص خودروهای فاقد معاینه فنی عمل نماید.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی سامانه ترافیکی در مناطق کم انتشار آلایندگی کلیه اطلاعات مربوط به خودروها در یک سرور مرکزی تجمیع می شود و در ادامه با مرتبط شدن دیتا بانک پلیس راهور و دیتا بانک مرکزی که حاوی اطلاعات مربوط به معاینه فنی خودروها و رتبه بندی آن ها است امکان اعمال قانون و صدور قبض جریمه به صورت مکانیزه فراهم می گردد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران  با بیان اینکه سامانه مذکور جایگزین طرح زوج و فرد خواهد شد افزود: به منظور اعمال کنترل بیشتر در محدوده های ترافیکی ضرورت دارد تا کلیه معابر به دوربین های ترافیکی که در محدوده های زوج و فرد نصب شده بود مجهز گردند چرا که نظر به لایحه شورای شهر تهران ازین پس کلیه تخلفات توسط این دوربین ها و به صورت مکانیزه ثبت خواهد شد.

آذروش در خصوص زیرساخت های مطالعاتی مورد نیاز جهت اجرای طرح تصریح کرد: برای اعمال قوانین جدید در خصوص مقوله ترافیک و بازبینی حدود مجاز، محدودیت های ترافیکی و بررسی آلایندگی مناطق مختلف امری ضروری است. در همین رابطه بررسی و طبقه بندی میزان آلایندگی خودروهای یورو 2 به بالا با همکاری سازمان محیط زیست در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص معاینه فنی موتورسیکت ها خاطرنشان کرد: موتورسیکلت ها از زمان تولید و زمان استفاده فاقد استاندارد لازم است و همین امر موجب افزایش آلایندگی هوا و صوتی می شود.

وی افزود: در حال حاضر 10 خط از مراکز معاینه فنی برای ارائه خدمات به موتورسیک اختصاص داده شده است هم اکنون حدود 3.5 میلیون موتورسیکلت در سطح شهر تهران وجود دارد که از این تعداد تنها حدود 93 دستگاه موتورسیکلت برای گرفتن معاینه فنی مراجعه کرده اند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"