کد خبر: ۳۲۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
معاون شهردار تهران خبر داد
به گزارش خبر خودرو، نگهداري قطارهای موجود مترو گفت: اهمیت و ضرورت نگهداشت ناوگان ریلی کمتر از توسعه این ناوگان نیست و با وجود تمام کاستی ها و کمبودهای موجود، تمام اهتمام و مساعي خویش را به كار گرفته‌ايم تا قطارهاي مترو را با انجام تعميرات جزيي و كلي و تعويض قطعات مورد نياز، به بهترين شكل ممكن نگهداري كنيم.

بسته تشویقی مدیریت شهری برای خریداران موتورسیکلت های برقی

به گزارش خبر خودرو، نگهداري قطارهای موجود مترو گفت: اهمیت و ضرورت نگهداشت ناوگان ریلی کمتر از توسعه این ناوگان نیست و با وجود تمام کاستی ها و کمبودهای موجود، تمام اهتمام و مساعي خویش را به كار گرفته‌ايم تا قطارهاي مترو را با انجام تعميرات جزيي و كلي و تعويض قطعات مورد نياز، به بهترين شكل ممكن نگهداري كنيم.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: در يك ارزيابي كلي از وضعيت نگهداشت قطارهاي مترو، مي‌توانيم با افتخار اعلام كنيم تعمير و نگهداري لوكوموتيوها و واگن‌هاي مترو توسط مهندسان و متخصصان ايرانی و با تجهيزات و قطعات ساخت ایران، از سطح بسيار خوبي برخوردار است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در اين بازديد با اعلام اين كه شمارش معكوس براي افتتاح بخش شمالي خط  سه مترو آغاز شده، تأکید كرد: هم‌زمان با بهره‌برداري از بخشی از خط سه، نسبت به ورود 5 رام قطار جديد مترو به منظور تأمین ناوگان خط مذكور تا آغاز سال جديد تحصيلي نیز اقدام خواهد شد.

22 قطار جدید مترو تا پایان سال وارد ناوگان ریلی می شود

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه علاوه بر اين که نسبت به به کارگیری 3 رام قطار مترو كه تحت تعميرات اساسي قرار گرفته‌اند نيز تا پيش از شروع سال جديد تحصيلي اقدام مي‌شود، اظهار كرد: با ورود اين 3 رام قطار و 5 رام قطار جديد، شاهد افزايش 200 هزار نفري ظرفیت جابه‌جايي روزانه متروي تهران از اول مهر خواهيم بود.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که واگن‌ها و لوكوموتيو‌هاي مترو بعد از يك ميليون و 200 هزار كيلومتر پيمايش بايد تحت تعميرات کلي قرار بگيرند، تصریح كرد: برابر برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده، علاوه بر 5 رام قطار جديد كه تا اول مهر وارد ناوگان ريلي پايتخت مي‌شوند، 17 رام قطار جديد ديگر نيز تا آخر سال وارد خطوط متروي تهران خواهند شد.

وی با تأکید بر این که ترافیک به صورت مستقیم با سلامت جسمی و روحی شهروندان ارتباط دارد، اضافه کرد: ترافیک، موضوعی تخصصی است و برای کاهش و کنترل آن، نیازمند راهکارهای علمی هستیم که در عمل نیز قابلیت اجرا داشته باشند وتوسعه خطوط ریلی و تقویت ناوگان ریلی در صدر این راه حل ها قرار دارد.

هر چه عرض معابر بیشتر می شود تقاضای سفر نیز بیشتر می شود

معاون شهردار تهران با اشاره به این که تجارب بین المللی در خصوص مدیریت عرضه در عرصه های شهری به ما می گوید که دوره توسعه کمّی معابر شهری سپری شده و مشکل ترافیک را با گسترش شبکه معابر حل نمی شود، اظهار کرد: بر اساس

بررسی های علمی و مشاهدات عینی، هر چه عرضه معابر بیشتر می شود، به موازات آن تقاضای سفرهای شهری نیز بیشتر     می شود.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مدیریت تقاضای سفر و تلاش برای کاهش سفرهای غیر ضرور از جمله راهکارهای تجربه شده جهانی در جهت کنترل ترافیک است، تصریح کرد: علاوه بر این، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی، ترویج استفاده از حمل و نقل پاک از جمله وسایل نقلیه برقی و تشویق به دوچرخه سواری و پیاده روی در سفرهای کوتاه شهری از جمله ساز و کارهای نیل به شهر انسان محور با محوریت حمل و نقل انسان مدار است.

وی در پایان با تأکید بر جایگزینی موتورسیکلت های برقی پاک به جای موتورسیکلت های بنزینی آلاینده به عنوان یکی از

اصلی ترین راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران، خاطرنشان کرد: به این منظور مدیریت شهری تهران بسته تشویقی ویژه ای را برای خریداران موتورسیکلت های برقی پیش بینی کرده که از ارائه تسهیلات بانکی تا ایجاد جایگاه های شارژ رایگان در هسته مرکزی شهر و از تقبل بخشی از هزینه خرید موتورسیکلت تا اجازه تردد در محدوده مرکزی شهر را در بر می گیرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"