کد خبر: ۳۲۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
در ١٠ سال گذشته محقق شد
به گزارش خبر خودرو، رئیس امور فناوری خودرو در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: صرفه جویی در مصرف بنزین یک دهه پس از پایان تولید خودروی پیکان، بیش از چهار میلیارد لیتر بوده است.

صرفه جویی ٤ میلیارد لیتری در مصرف بنزین با توقف تولید پیکان

به گزارش خبر خودرو، رئیس امور فناوری خودرو در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: صرفه جویی در مصرف بنزین یک دهه پس از پایان تولید خودروی پیکان، بیش از چهار میلیارد لیتر بوده است.

کامبیز باباپور به پایان فعالیت تولید خودرو پیکان که با حمایت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در سال ١٣٨٣ محقق شد، اشاره و اظهار کرد: مجموع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در این طرح ٧٩ میلیون دلار و یا ٦٩٠ میلیارد ریال بوده است.

باباپور با مقایسه این که اگر تولید پیکان با تیراژ ثابت سالانه ٤٠٠ هزار دستگاه ادامه پیدا می‌کرد، گفت: سود حاصل از این صرفه‌جویی که عاید کشور شده است از نظر ارزی بیش از ٤٠ برابر و از نظر ریالی بیش از ٢٥ برابر مبلغ هزینه شده بوده که این میزان بدون در نظر گرفتن ارزش کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سایر آلاینده‌های زیست محیطی است.

رئیس امور فناوری خودرو در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی و آیین نامه اجرایی آن، فرصت و زمینه مناسبی برای تحقق همزمان صرفه‌جویی مصرف سوخت در شبکه حمل و نقل کشور و ارتقای فناوری محصولات تولیدی صنایع خودروسازی داخلی فراهم شده است.

وی ادامه داد: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در اجرای طرحهای تعریف شده در چارچوب قانون رفع موانع تولید، هدف تامین منافع ملی را در اولویت قرار داده و سیستم مکانیزه، دقیق و کارآمدی را برای مدیریت طرحها و همچنین سنجش و صحه‌گذاری میزان تحقق اهداف صرفه جویی به کار می‌بندد.

جایگزینی ١٤٠ هزار تاکسی فرسوده با تاکسی تمام گازسوز با پیمایش بالا، جایگزینی ١٧ هزار اتوبوس شهری فرسوده دیزلی با اتوبوسهای گازسوز (CNG) و نوسازی ٦٥ هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای ١٠ تن دارای سن بالاتر از ٣٥ سال از طرحهای ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید در بخش حمل و نقل در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"