کد خبر: ۳۲۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
قائم مقام ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت خبرداد:
به گزارش خبر خودرو، با طرح معادل‌سازي ارزش اسقاط خودروهاي فرسوده سنگين، اسقاط اين خودرو ها در مدت 5 ماه گذشته معادل با 6/5 برابر 7 سال گذشته آن افزايش داشته است.

 رشد 6/5 برابري اسقاط خودروهاي فرسوده سنگين

به گزارش خبر خودرو، با طرح معادل‌سازي ارزش اسقاط خودروهاي فرسوده سنگين، اسقاط اين خودرو ها در مدت 5 ماه گذشته معادل با 6/5 برابر 7 سال گذشته آن افزايش داشته است.

سيد مجتبي شفيعي قائم مقام ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت ضمن اعلام اين خبر افزود: طي 7 سال گذشته،به طور ميانگين سالانه يك هزار 223 دستگاه خودرو سنگين از چرخه حمل و نقل خارج شده است در صورتي كه ظرف 5 ماه گذشته حدود 8 هزار دستگاه خودروي سنگين از چرخه حمل و نقل كشور خارج و اسقاط شده است.

دكتر شفيعي با اشاره به تمركز ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت بر افزايش خروج خودرو‌هاي سنگين فرسوده از چرخه حمل و نقل اظهار داشت: پيشنهادي را بصورت معادل‌سازي ارزش اسقاط خودروهاي فرسوده سنگين با خودروي سبك، به دولت ارائه كرديم و پس از تصويب آن در اواخر سال گذشته، اجراي آنرا آغاز نموديم كه تاثير قابل توجهي در روند اسقاط خودرو هاي سنگين داشت.

وي در خصوص تعداد تفكيكي اين خودرو‌ها گفت: در سال جاري 3 هزار و 500 دستگاه ميني‌بوس، هزار و يك دستگاه اتوبوس و 3 هزار 483 دستگاه كاميون و كاميونت فرسوده از چرخه حمل و نقل كشور حذف گرديده‌اند كه اين خودروها با مصرف زياد گازوييل، آلايندگي محيط زيست و به خطر انداختن ايمني در ترددهاي جاده‌اي همه ساله هزينه هنگفتي را بر اقتصاد كشور وارد مي‌نمودند.

شفيعي تعداد خودرو‌هاي سبك اسقاط شده را طي سال‌هاي اخير را بيش از 7/1 ميليون اعلام كرد و اظهار داشت: درخصوص ناوگان فرسوده ميني‌بوس كشور نيز كه در سال‌هاي اخير بعنوان يكي از دغدغه‌هاي اصلي مديران حمل و نقل شهري و برون شهري درآمده است، براي اولين بار در سال جاري بيش از 3 هزار و 500 دستگاه از اين ناوگان از رده خارج شده‌اند كه تعداد 2 هزار 127 دستگاه در استان تهران اسقاط گرديده است.

قائم مقام ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت خاطر نشان كرد: با توجه به متوسط سن بالاي ناوگان فرسوده سنگين كشور و تبعات منفي گسترده تردد اين دسته از خودروها، پيش‌بيني مي‌شود با ادامه اين روند، تا پايان سال بيش از 19هزار خودروي فرسوده سنگين از رده خارج شده و از هدر رفت حجم زيادي از گازوئيل جلوگيري و ميزان آلايندگي هوا و همچنين ريسك تصادفات جاده‌اي تا حدود قابل توجهي كاهش يابد.

دكتر شفيعي در ادامه در خصوص انتقال ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت به وزارت راه و شهرسازي گفت: هيچ كدام از وظايف و اختيارات ستاد متوقف و يا محدود نشده است و با ايجاد بستر لازم در وزارت راه و شهرسازي به زودي ستاد به اين وزارت خانه منتقل مي‌گردد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"