کد خبر: ۳۲۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

لزوم نگاه واقع بینانه خودروسازان به مقاومت ایجاد شده در بازار خودرو

به گزارش خبر خودرو، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با توجه به مقاومت صورت گرفته از سوی مصرف کنندگان خودروهای داخلی گفت : در هر شرایطی حق با مشتری است.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : بر اساس قانون تجارت ، تولیدکننده در هر رتبه و شرایطی که باشد باید حق را به مشتری دهد تا بتواند رضایتمندی آنها را فراهم نماید.

وی با اشاره به وجود نظام مردم سالار دینی در ایران اظهار داشت :  در نظامی که حاکمیت با مردم است تبعا مصرف کننده می توانند به طور منصفانه نظراتشان را اعلام کنند و باید هر گونه نقد منصفانه را در هر جایگاهی که قرار داریم ، بپذیریم.

وی تاکید کرد : ضمن اینکه باید پذیرفت که که امروز مسئولیت مستقیم تولید و صنعت کشور با وزارت صنعت ، معدن و تجارت است و اگر مردم نارضایتی هم وجود دارد باید مصرف کننده داخلی نارضایتی خود را از مجموعه دستگاههای اجرایی که متولی این موضوع هستند اعلام کنند.

وی اظهار داشت : البته از دو سال گذشته همواره مواردی که امروز مورد نارضایتی مصرف کنندگان خودرو قرار گرفته عنوان شده است اما متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشته است و طبعا امروز شاهد راه اندازی کمپینی برعلیه قیمت و کیفیت صنعت خودرو داخلی هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به  اینکه ما دوستار صنعت خودرو کشور هستیم تصریح کرد :  بسیاری از نمایندگان و اعضای کمیسیون صنایع و معادن قبل از اینکه نماینده مردم در مجلس شوند در مجموعه های صنعتی و تولید به عنوانین مختلف فعالیت داشتند از این رو با این مجموعه ها بیگانه نیستیم و همواره خود را عضو مجموعه های صنعتی دانسته و می دانیم .

نعمتی افزود : باید واقع بینانه به مسائل بوجود آمده نگاه شود و در راستای جریان ایجاد شده ، مجموعه خودروسازان داخلی همت و تلاش بیشتری را در جهت ارتقاء کیفیت ، بهره وری و کاهش قیمت تمام شده داشته باشند.

وی گفت : امروز بسیاری از شرکتهای زیر مجموعه خودروسازان شرکتهای زیان ده هستند و از آنجا که به صورت تلفیقی حساب های آن بسته می شود ، زیان آنها نیز به حساب شرکتهای مادر آنها نیز محاسبه می شود. بنابراین ضرورت دارد تا این موارد نیز اصلاح شود.

وی افزود : وزارت صنعت ، معدن و تجارت و شخص وزیر باید نسبت به رفع  مسائل ایجاد شده در خصوص خودروهای داخلی و عدم رضایت مصرف کنندگان ، فرصتی را اختصاص داده و ضمن شنیدن نظرات  در جهت تامین نیاز مصرف کنندگان داخلی اقدام نمایند.

وی اظهار داشت : خودروسازان نباید خود را در مقابل مصرف کنندگان قرار دهد ، بلکه باید بداند اگر خودرویی تولید می کنند این مصرف کننده داخلی است که این تولیدات را استفاده می کند بنابراین باید خودش را با بازار و نیاز مصرف کننده وقف دهد.

وی با اشاره به تعرفه 40 درصدی واردات خودرو گفت : در صورتی که با وجود تعرفه 40 درصد قیمت خودروهای وارداتی حتی خودروهای چینی کمتر از تولیدات داخلی باشد تبعا مصرف کننده به سمت خودروهای چینی خواهد رفت بنابراین امروز باید شرایط به گونه ای اصلاح شود که بتوان بازار را قانع کرد و قطعا رضایت مصرف کننده و بازار در شرایط فعلی تنها با کیفیت قانع خواهد شد.

به گفته وی مهمترین راهکار در شرایط کنونی این است که  خودروسازان با بازار کنار آمده و با پرداختن به افزایش کیفیت و کاهش قیمت مصرف کننده داخلی را راضی نمایند.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"