کد خبر: ۳۲۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو از تشدید رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت : همچنان مشتریان در مقابل بازار خودروهای داخلی مقاومت نموده و روز به روز رکود در بازار خودروهای داخلی شدید تر می شود.

بازار خودرو در آستانه تعطیلی قرار گرفت

به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو از تشدید رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت : همچنان مشتریان در مقابل بازار خودروهای داخلی مقاومت نموده و روز به  روز رکود در بازار خودروهای داخلی شدید تر می شود.

مصطفی زمانی افشار در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : مدتی است که مصرف کنندگان نسبت به کیفیت و قیمت خودروهای داخلی اعتراض دارند و همین امر موجب افزایش رکود در بازار خودرو شده است.

وی اظهار داشت : تا پیش از این ، چنانچه بازار خودرو با رکود مواجه  می گردید این امید وجود داشت که مصرف کننده حداقل خودرو صفر را خریداری می کند اما امروز متاسفانه حتی خودرو صفر نیز با کاهش شدید تقاضا روبرو است و به تدریج بازار خودرو رو به تعطیلی است.

وی همچنین از کاهش چند درصدی در قیمت خودروهای داخلی خبر داد و گفت : طی هفته گذشته حداقل 200 تا 300 هزار تومان قیمت بسیاری از خودروها کاهش یافته است به طوری که اغلب خودروها با زیر قیمت کارخانه در بازار معامله می شوند.

وی تاکید کرد : افت قیمت برخی از خودروها بین یک میلیون و 500 هزار تا 2 میلیون ظرف مدت 4 ماه با وجود اینکه کاهشی را در نرخ دلار نداشتیم تبعا شرایط خوبی نیست و عمدتا به جهت افت تقاضا در بازار خودرو ایجاد شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل قرچک گفت : امروز تقاضای بازار خودرو به دلیل نبود نقدینگی و مقاومت مشتریان در مقابل خودروسازان با افت زیادی همراه شده است.

زمانی افشار تصریح کرد : پیش بینی می شود در صورت ادامه این روند قیمت خودروها بیش از این کاهش یابد.

وی در ادامه در خصوص بازار خودروهای وارداتی گفت : بازار وارداتی نیز در چند ماه اخیر با رکود جدی روبرو است به طوری که این وضعیت گاها موجب افت 20 تا 30 میلیون تومانی در قیمت خودروهای وارداتی شده است.

وی در خصوص پیش بینی وضعیت بازار خودرو در روزهای آینده اظهار داشت : با توجه به اینکه به تدریج به روزهای پایانی تابستان نزدیک می شویم و هرساله در این زمان عمده متقاضیان خودرو مورد نیاز را خریداری کرده اند متاسفانه شرایط کنونی نه تنها چنین وضعیتی را ندارد بلکه مدت زیادی است که هیچ تحرکی در بازار خرید و فروش خودرو وجود ندارد و به نظر می رسد با شروع مهر ماه نیز همچنان این وضعیت رکود بر بازار حاکم باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"