کد خبر: ۳۲۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، تندر90 نامي آشنا براي مردم ايران است، به همين دليل وقتي قرار است مدل وانت آن به بازار بيايد، غريب و ناآشنا نمي نمايد. مدل سواري تندر در اين سال ها توانسته به عنوان يك خودروي خوش نام و قابل اعتماد در جامعه ايراني شناخته شود. به همين دليل مشتريان وانت براي انتخاب آن مشكل چنداني نخواهند داشت.

تندر پيكاپ ؛ شريكي مطمئن

به گزارش خبرخودرو ، تندر90 نامي آشنا براي مردم ايران است، به همين دليل وقتي قرار است مدل وانت آن به بازار بيايد، غريب و ناآشنا نمي نمايد. مدل سواري تندر در اين سال ها توانسته به عنوان يك خودروي خوش نام و قابل اعتماد در جامعه ايراني شناخته شود. به همين دليل مشتريان وانت براي انتخاب آن مشكل چنداني نخواهند داشت. 

با وجود اين لازم است برخي واقعيت ها در مورد اين وانت كه بر اساس توافق ايران خودرو و رنو در ايران خودرو توليد مي شود، مورد اشاره قرار گيرد.

به همان دلايلي كه در بالا در مورد سواري تندر عنوان شد، ايران خودرو در برنامه راهبردي خود تصميم گرفت توليد محصولات خانواده رنو را گسترش دهد كه تندر پيكاپ از جمله نتايج اين تصميم است. مدل هاي ديگر سواري مانند رنو كپچر نيز به بازارعرضه شده و رنو كليو در برنامه قرار گرفته است.

از سوي ديگر در بازار خودروهاي باري كوچك در ايران فقدان يك وانت در اندازه و كلاس تندر پيكاپ و با امكانات پيشرفته آن كاملا مشهود بوده است. در سال هاي اخير چندان كه به توسعه و تنوع بخشي به مدل هاي سواري توجه شد، خودروسازان به توليد وانت كه به دليل ويژگي هاي اقليمي و فرهنگي ايران، براي اين بازار ضروري مي نمايد، توجه نكردند. وانت پيكان يا باردو كه تا سال گذشته در ايران خودرو توليد مي شد، تنها وانتي بود كه در اين كلاس در ايران عرضه مي شد، اما به دليل قديمي بودن مدل اصلي، از مدار توليد خارج شد.

ايران خودرو قبل از خروج وانت باردو از خط توليد پيش بيني وانت جديد براي جايگزيني آن را كرده و وانت آريسان و تندر پيكاپ را در برنامه تولید خود قرار داده بود. تندر پيكاپ از سال گذشته در ايران خودرو به توليد رسيده است.

 

شرايط اقليمي

 

اين كه در بسياري مناطق ايران هنوز اقتصاد روستايي وجود دارد و در فصل هاي مختلف سال، لازم است محصولات كشاورزي مختلف از روستا به شهر منتقل شود دليل ديگري است كه در لزوم عرضه خودروئی مانند تندر پيكاپ شك باقي نمي گذارد. اين خودرو يك وانت شهري به شمار مي رود اما به دليل برخورداري از تمامي سيستم هاي مربوط به سواري تندر، قابليت تردد در بين شهرها را نيز دارد.

وسعت سرزمين ايران و ابعاد مسافتي در بسياري مناطق و شهرها نيز كاربري هاي مختلف براي اين خودرو را فراهم مي كند و با توجه به قدرت و سيستم هاي پيشرفته اي كه دارد، عملكرد خوبي براي آن پيش بيني مي شود. همين وضعيت امكان استفاده از وانت به عنوان منبع درآمد و تامين زندگي را براي مشترياني كه به اين كار علاقه دارند، فراهم مي كند.

 

خودروي چند منظوره

 

تندر پيكاپ مي تواند هم خودروي كار باشد و هم خودروي خانواده و اگر برخي مسايل فرهنگي جامعه ايران را كنار بگذاريم، مي تواند براي زوج ها نيز مناسب باشد. در بسياري كشورهاي غربي به ويژه در امريكا وانت به عنوان خودروي خانواده هم مورد استفاده قرار مي گيرد؛ چرا كه اين خودرو امكان نصب اتاق های مختلف و يا كانتينر بر فضاي بار خود را نيز دارد. علاقه مردم ايران به رفتن پيك نيك و دورهم آيي در طبيعت و بيرون شهر هم زمينه ديگري براي بهره گيري از اين محصول را ايجاد مي كند.

سيستم هاي اصلي قوي و امكانات رفاهي تندر پيكاپ نيز جذابيت هايي براي مشتري ايجاد مي كند.

اين محصول به عنوان محصولي ديگر از پلتفرم ايكس 90 رنو كه قبلا تندر روي آن توليد شده، خودرويي چندمنظوره با قابليت كاربري متنوع به شمار مي رود. تندر پیکاپ به دليل برخورداري از سيستم هاي كيفيتي رنو در خطوط و سيستم هاي توليدي، از عملكرد و دوام سواري تندر 90 و امكانات و راحتي مشابه خودروهاي سواري برخوردار است.

مصرف سوخت پايين اين محصول در كنار قابليت هاي آن، فضاي مناسب پشت صندلي ها براي گذاشتن وسايل و قابليت حمل بار تا 800 كيلوگرم به صورت استاندارد، از امتيازهاي مهم تندر پيكاپ به شمار مي رود.

قسمت در اتاق بار اين محصول، قابليت تحمل تا 300 كيلوگرم وزن را دارد و سيستم تعليق آن در محور عقب تقويت شده است.

 

ابعاد تندر پيكاپ

 

طول تندر پيكاپ 4496 ميلي متر و عرض با آيينه هاي باز 1993 ميلي متر است. ارتفاع بدون بار 1554 ميلي متر، فاصله محورها 2905 ميلي متر، طول اتاق بار 1807 ميلي متر، عرض اتاق بار 1374 ميلي متر، عرض درب اتاق بار 1200 ميلي متر و ارتفاع ديواره اتاق بار تندر پيكاپ 636 ميلي متر است.

 

اين محصول با گيربكس دستي تقويت شده توليد مي شود و برخورداري از موتور   K4M  با قدرت 105 اسب بخار و حجم 1598 سي سي قدرت قابل توجهي را در اختيار مشتري قرار مي دهد. اين موتور چهار سيلندر و 16 سوپاپ، از حداكثر گشتاور 148 نيوتن متر در دور 3750  بهره مي برد.

 

امكانات

 

تندر پيكاپ داراي كيسه هواي راننده و سرنشين جلو و ترمز آن به سیستم ABS و EBD مجهز است. اين خودرو در چرخه تركيبي 7.6 ليتر در صد كيلومتر سوخت مصرف مي كند و حجم مخزن سوخت آن 50 ليتر گنجايش دارد.

ابعاد لاستيك تندر پيكاپ 185*65*16 و رينگ هاي آن فولادي است. آينه هاي جانبي آن از داخل قابل تنظيم است و سيستم صوتي آن، قابليت پخش سي. دي، MP3 و راديو را دارد.

سيستم تهويه كولر و 300 ميلي متر فضاي پشت صندلي ها از ديگر امكاناتي است كه اين خودرو در اختيار راننده و سرنشين قرار مي دهد. ظرفيت حمل بار آن، 800 كيلوگرم و وزن خالص خودرو 1120 كيلوگرم است.

تندر پيكاپ استاندارد آلايندگي يورو4 را تامين مي كند و از سيستم تعليق جلو از نوع مك فرسون با اتصال جناغي بهره مي برد.

 

ويژگي هاي طراحي

 

درب موتور شيب دار اين خودرو جلوه بصري خوبي را براي بيننده فراهم مي كند و در عين حال پنجره هاي جانبي و شيشه جلو به اندازه كافي بزرگ هست. در جوانب خودرو مجموعه اي از قطعات ريخته گري پلاستيكي را مي بينيد كه بدنه آن را از خش افتادن در هنگام پارك حفظ مي كند.

در هنگام سوار شدن به تندر پيكاپ، خود را در يك اتاق آشنا همانند تندر سدان مي بينيد. اين كه تندر پيكاپ يك خودروي اقتصادي و متناسب با بودجه خانواده به شمار مي رود، به اين معني نيست كه شما با پلاستيك هاي سخت و مواد ارزان مواجه هستيد. تمامي قطعاتي كه در ساخت اين خودرو به كار رفته از استانداردهاي روز رنو برخوردار و با سيستم هاي كيفيتي سخت گيرانه رنو نيسان توليد شده است.  اغلب مواد به كار رفته در داخل اتاق به آساني تميز مي شود و نگراني از بابت كثيف شدن محل راننده يا سرنشين نخواهيد داشت.

داشبورد اين محصول با يك جانمايي ساده و كاربردي، همه كنترل هايي را كه روي آن قرار گرفته به آساني در دسترس سرنشين قرار مي دهد و با حواس انساني كاملا سازگار است.

اصول ارگونومي و تطابق با بدن انسان در اين خودرو به خوبي اجرا شده و براي قراردادن ابزار و لوازم همراه، فضاهاي كافي مانند جعبه دستكش، جيب هاي تعبيه شده روي در و دو محل براي قراردادن ليوان در جلوي دسته دنده وجود دارد. يك فضاي بزرگ هم در پشت صندلي ها هست كه مي توان لوازم بزرگ تر را در آن قرار داد.

براي كسي كه در كاربري حمل بار از اين خودرو استفاده مي كند، اتاق آن تمامي لوازم اساسي و امكانات مورد نياز را دارا است.  نيروي متوقف كننده تندر پيكاپ قابل قبول است و پدال ترمز آن يك حس خوب ايجاد مي كند.

 

توسعه بازار تندر پيكاپ

 

توليد اين خودور از سال گذشته در ايران خودرو آغاز شده و قيمت اين خودرو درحال حاضر 35.2 ميليون تومان است، اما شرکت ايران خودرو برنامه هايي را براي عرضه این محصول با شرايط مختلف به طوري كه علاقه مندان بيشتري بتوانند آن را خريداري كنند دارد.

این خودرو با همکاری مشترک ایران خودرو و شرکت رنو تولید شده و گیربکس آن  با توجه به نوع کاربری و متناسب با جاده‌های ايران تقویت شده است.

تندر پيكاپ عملا تمام خصوصیات مثبت و برجسته مدل های استاندارد این خودرو را به همراه دارد و زماني كه از آیینه عقب به آن نگاه کنید، به هیچ عنوان نمي توانيد به وانت بودن خودرو پی ببريد.

کارشناسان صنعت معتقدند با توجه به نیاز بازار برای ورود وانت بارهای جدید و مصرف کم بنزین تندر پيكاپ، استقبال از این خودرو مناسب و قيمت آن نيز با توجه به امكانان و سطح كيفيت و استاندارد مناسب است.

 

سخن آخر

 

در نهايت تندر پيكاپ به عنوان شريكي مطمئن، هم به آسايش و راحتي راننده انديشيده و در كنار آن به كم­كردن هزينه‌هاي تعميرات و نگهداري توجه كرده است. در اين خودرو امكانات و راحتي خودروهاي سواري با قابليت‌هاي مورد نياز يك خودروي تجاري در هم آميخته شده است. اين خودرو ماحصل همكاري مشترك ايران‌خودرو و رنو بوده و با توسعه محصول خودروي قدرتمند و با كيفيت تندر توليد شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"