کد خبر: ۳۲۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴

عزم جدی دولت و مجلس برای اصلاح پایه صنعت خودرو کشور

به گزارش خبر خودرو ، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو گفت : مشتریان خودروهای داخلی حق دارند خودرو ایمن ، استاندارد و با کیفیت خریداری کنند از این رو خودروسازان باید در این عرصه تلاش بیشتری نمایند.

علی علی لو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در صورتی که کیفیت خودروها بالا رود ، در بازار داخل رقابت شکل گرفته و در این شرایط بازار و میزان رضایت مشتریان است که قیمت خودرو را تعیین خواهد کرد.

وی همچنین به تاثیر کمپین اخیر مشتریان خودروهای داخلی بر قیمت خودروها پرداخت و اظهار داشت : این  حرکت تأثیر چندانی در تغییر قیمت خودروها نخواهد داشت بلکه پیش‌ بینی می شود بعد از رکود چندماهه، بازار با انبوه تقاضای انباشته مواجه شده و در نهایت قیمت‌ خودرو در بازار روند افزایشی را تجربه کند.

وی با اشاره به اینکه از جمله اهداف این کمپین نخریدن خودرو تا ارزانی بوده ، خاطر نشان کرد :  ایجاد این گونه کمپین‌ها باید کوتاه ‌مدت صورت گیرد، چرا که دائمی بودن آنها هیچ تأثیری بر قیمت خودرو نخواهد داشت.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت : چنین کمپین‌های به ضرر تولید ملی است اما خودروسازهای داخلی نیز برای کسب رضایت مشتریان داخلی متحول شوند تا زمینه برای مطرح شدن چنین موضوعاتی پیش نیاید.

علی لو  تصریح کرد : البته  انتقادهای صورت گرفته برای مقابله با خودروسازان نیست  اما متاسفانه طولانی شدن آن موجب ورود وافیای واردات خودرو به بازار کشور شده که قطعا به‌ضرر کشور و مردم خواهد بود.

وی افزود : قطعا تمام مردم ایران دوستار حمایت از تولید ملی هستند ،اما متاسفانه برخی مواقع کم توجهی به خواسته‌های مردم در صنعت خودرو باعث می شود بخشی از مردم نیز چنین واکنش هایی را نشان دهند.

وی در ادامه با اشاره به بررسی های صورت گرفته توسط کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو اظهار داشت : نتایج تحقیق و تفحص در دو سال اخیر و در  ارتباط با مردم و مشتریان  خودروهای داخلی حاکی از آن است که متاسفانه در عرصه کیفیت خودرو با استانداردهای جهانی همچنان فاصله زیادی وجود دارد از این رو انتظار می رود خودروسازان حساسیت لازم را در این زمینه داشته باشند .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از تداوم مالکیت دولت بر صنعت خودرو تاکید کرد : دولت باید دست مالکیتی خود را از صنعت خودرو بردارد و صرفا نگاه حاکمیتی بر این بخش داشته باشد قطعا تا زمانی دولت مالکیت خود را از این صنعات برندارد نمی تواند به درستی نظارت و ایفای نقش نماید..

 

علی لو تصریح کرد : در این شرایط  دولت و مجلس باید عزم خود را جزم و طی مدت زمانی مشخص پایه صنعت ، خصوصا صنعت خودرو را اصلاح نمایند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"