کد خبر: ۳۲۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴

فرصتی طلایی برای جبران خلاء های موجود در حوزه خدمات پس از فروش خودروها

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در حال حاضر وضعیت خدمات پس از فروش خودروها به لحاظ کمی و کیفی چندان مناسب نیست.

سید هادی حسینی در گفتگو یا خبرنگار خبر خودرو افزود : البته اخیرا خودروسازان اقدامات خود کنترلی را در حوزه خدمات پس از فروش انجام می دهند که به نظر می رسد مناسب تر از نظارت وزارت صنعت و معدن است.

وی با اشاره به اهمیت رقابت پذیری در حوزه خدمات پس از فروش خاطر نشان کرد : به هر میزان خودروسازان در حوزه خدمات پس از فروش رقابتی تر عمل کند طبعا رضایتمندی مشتریان بیشتر حاصل خواهد شد.

وی گفت : در صورتی که خودروسازان برای کسب رضایت مشتری در مسیر خود کنترلی وارد شده و همزمان در حوزه تحقیقات به سمت کیفیت بهتر و در بعد نظارت به سمت رضایت مشتری حرکت کنند قطعا عملکرد بهتری خواهند داشت.

وی با اشاره عدم رضایت از شیوه نظارت وزارتخانه در حوزه خدمات پس از فروش ، یاد آورشد : البته در مقایسه با گذشته ارائه خدمات پس از فروش از سوی شرکتها جریان خوبی یافته است و عمدتا خودروسازان خدمات  خوبی را ارائه می کنند اما همچنان این وضعیت در شان خودروسازی ایران نیست چرا که خودروها غالبا از کیفیت چندانی برخوردار نیست .

وی همچنین در خصوص میزان آشنایی مشتریان از حقوق خود در حوزه خدمات پس از فروش اظهار داشت : در این راستا قطعا نیازمند اطلاع رسانی بیشتری به مشتریان هستیم هر چند مشتریان درصدد رفع مشکلات  بوجود در خودروها هستند اما این مساله مسلما نشان از اطلاع کامل از حقوقشان در حوزه خدمات پس از فروش نیست.

نماینده مردم قائم شهر و سواد کوه در خانه ملت با اشاره به فاصله خدمات پس از فروش خودروها در داخل با استانداردهای جهانی ،تاکید کرد : به نظر می رسد همچنان این فاصله وجود دارد اما باید نسبت به شرایط موجود در کشور از این حوزه انتظار داشت هر چند خودروسازان نیز باید تلاش کنند تا با گسترش خدمات پس از فروش ، رضایتمندی عمومی مشتریان را حاصل نمایند.

حسینی گفت : در صورتی که رضایتمندی عمومی حاصل نشود به تدریج خودروسازان بازار را از دست خواهند داد و در این راستا این امکان می رود که پای خارجی ها به بازار ایران باز شود بنابراین وضعیت فعلی به نوعی شرایط طلایی است و باید از این فرصت برای جبران خلاء ها در این بخش استفاده شود تا در صورتی که  پای خودروسازان خارجی به بازار ایران باز شود ،قدرت رقابت را از دست ندهند.

وی برای دستیابی به ایده ال ها در حوزه خدمات پس از فروش اظهار داشت : باید در راستای رضایتمندی مشتریان کیفیت خودروها و سرعت ارائه خدمات پس از فروش افزایش داد  و زمان خدمت را کم و کیفیت خدمات توسعه یابد.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"