کد خبر: ۳۲۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴

بانک «صنايع کوچک» براي رونق کارآفريني راه اندازي خواهد شد

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه اندازی بانک صنایع کوچک برای رونق به کسب وکار و فرآیند کارآفرینی در کشور خبر داد.

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه افتتاح و بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی نقش زنان در توسعه پایدار، گفت: بنده بسیار خوشحال هستم که در افتتاح این نمایشگاه شرکت کردم، این رویداد بزرگ تا جمعه – 27 شهریور – در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برقرار است و علاقمندان می توانند با حضور در این نمایشگاه از دستاوردها و فعالیت های بانوان عزیزمان در عرصه کسب و کار و کارآفرینی بهره مند شود.

وی افزود: البته آنچه در اینجا به معرض نمایش گذاشته شده تنها گوشه ای از تمام فعالیت بانوان در سراسر کشور در حوزه های مختلف هنری، صنعتی و معدنی است و بنده از علاقه مندان دعوت می کنم که در این رویداد بزرگ حضور به هم رسانند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ارائه تسهیلات برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک عنوان کرد: موسسات مختلفی از جمله «صندوق کارآفرینی امید» در کشور وجود دارد که تسهیلاتی برای کارآفرینی به متقاضیان از جمله بانوان عزیز ارائه می دهد. موسسات دیگری نیز در این عرصه فعالیت می کنند و بانک ها نیز با توجه به ظرفیت های خود می توانند در این زمینه حضور داشته باشند. ما امیدواریم در آینده بانک صنایع کوچک را راه اندازی کنیم که در ابتدا زیر مجموعه بانک صنعت و معدن خواهد بود تا بتواند با نگرشی خاص به توسعه کارآفرینی کمک کند.

نعمت زاده اضافه کرد: چهارشنبه نیز همایشی با محوریت نقش زنان در توسعه پایدار با حضور شهیندخت مولاوردی مشاور و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افتتاح می شود. هدف از این همایش تجلیل از خدمات, فرهنگ سازی و ایجاد زمینه برای فعالیت بانوان است. به طور کلی این رویداد بزرگ برای رسیدن به همین مهم برگزار شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان، درباره حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان گفت: در خصوص ارائه تسهیلات برای فعالیت های دانش بنیان که یکی از ارکان کارآفرینی محسوب می شود نیز صندوق «نوآوری و شکوفایی» وجود دارد که زیر نظر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و تحت مدیریت اقای سلطانی فعالیت می کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"