کد خبر: ۳۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۴ دی ۱۳۸۶
به گزارش خبرخودرو ، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح موفق شد، خودروي تاكتيكي سفير را در انواع مختلف طراحي و توليد كند.

آغاز توليد انبوه انواع خودروي تاكتيكي سفير در وزارت دفاع

به گزارش خبرخودرو ، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح موفق شد، خودروي تاكتيكي سفير را در انواع مختلف طراحي و توليد كند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، از خودروي تاكتيكي سفير تاكنون سه هزار دستگاه توليد شده است و وزارت دفاع توليد سالانه 5 هزار دستگاه را از سال آينده در برنامه خود دارد.

طراحي اين خودرو در كلاس تاكتيكي يك و 4 دهم تن به گونه اي است كه با اندك تغييراتي در ظاهر خودرو، امكان نصب و استفاده از انواع سلاح از جمله موشك انداز 106 ميلي متري، موشك انداز تاو، راكت انداز 107 ميلي متري، موشك انداز ماليوتكا و نارجك انداز GMG فراهم مي شود.

همچنين با نصب تجهيزات مختصري روي خودروي سفير، اين خودرو به صورت خودروي فرماندهي، آتليه مخابراتي و آمبولانس، در ميدان هاي رزم و عملياتي قابل استفاده است.

قطعات خودروي سفير كاملا در كشور توليد مي شود و در مقايسه با خودروهاي مشابه در دنيا، به علت برخورداري از موتور پرتوان، سيستم انتقال قدرت بسيار توانمند، شاسي فولادي و بدنه اي مستحكم، از برترين اين خودروها محسوب مي شود.

در توليد اين نوع خودرو، به استانداردهاي كيفي روز دنيا توجه ويژه شده و پس از انجام آزمايش هاي مختلف در شرايط مختلف جغرافيايي ايران و مناطق متعدد عملياتي، هم اكنون در خط توليد انبوه قرار گرفته است.

استهلاك كم قطعات، مصرف كم سوخت، توان بالاي موتور، تطبيق با شرايط مختلف جغرافيايي ايران، سيستم تعليق عالي متناسب با ماموريت نظامي و داشتن اكسل هاي پرقدرت از ويژگي هاي اين خودرو است.

وزارت دفاع اعلام كرد استفاده از خودروهاي سفير در ساختار حمل و نقل نيروهاي مسلح توان رزمي ايران را افزايش داده است و از اين پس جابجايي ادوات و نيروهاي انساني سرعت چشمگيري خواهد داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"