کد خبر: ۳۲۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴

لزوم تلاش بیشتر خودروسازان در حوزه خدمات پس از فروش

به گزارش خبر خودرو ، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح مرکز فروش و خدمات پس از فروش شرکت سیبا موتور با اشاره به اینکه باید به مشتری بها داده شود ، گفت : رسالت ما این است که از تولید داخل حمایت نماییم.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، رضا رحمانی در این مراسم با توجه به مزیت صنعت خودرو در ایران اظهار داشت : با وجود مزیتی که در این صنعت در کشور وجود دارد اما هم اکنون میانگین خودروهای تولیدی در ایران از میانگین خودرو در دنیا کمتر است.

وی در ادامه با توجه به خودروهای تولید شده در گروه بهمن گفت : گروه بهمن از ابتدا موضوع کیفیت را مورد توجه جدی قرار داده است و قطعا می تواند این گروه و شرکتهای زیر مجموعه در حوزه خودروهای با کیفیت حضور موثرتر و پررنگ تری داشته باشند.

وی همچنین به قرارداد شرکت پژو با ایران‌ خودرو اشاره کرد و اظهار داشت : با وجود اینکه شرکت پژو با ایران‌ خودرو قرار‌داد 10 ساله داشت و این قرارداد با این حال قبل از 10 سال رها کردند و رفتند از این رو شرکت پژو باید بداند که کارشان نامناسب بوده است که البته حضوری نیز این موضوع را به مدیران این شرکت اعلام شده است.

وی گفت : شرکت پژو اجازه دارد که با ایران مذاکره کند، اما این به معنی فراموش کردن گذشته نخواهد بود چرا که با وجود اینکه 32 درصد سود پژو از ایران بود این شرکت در آن دوره با ایران این گونه رفتار کرد .

نماینده تبریز و اشکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم رعایت چند شرط در همکاری با شرکتهای خارجی خاطر نشان کرد : در دوره جدیدهمکاری با شرکتهای خارجی ضمن اینکه باید این همکاری ها منجر به عمق ساخت داخل شده و حداقل 50 درصد از تولید در ابتدا در داخل صورت گیرد بلکه باید  تنوع و کیفیت و تولید محصولات جدید و به روز دنیا و همچنین صادرات حداقل 30 تا 40 درصدی از تولید در همکاری های جدید مورد توجه شرکتها قرار گیرد.

رحمانی ضمن اشاره به کسب رتبه یک خدمات پس از فروش کشور توسط شرکت مزدا یدک اظهار داشت: در حال حاضر از 37 شرکت تولید کننده و عرضه کننده خودرو تنها سه شرکت در رتبه یک در حوزه خدمات پس از فروش قرار دارند و  باقی این 34شرکت در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند از این رو باید در حوزه خدمات پس از فروش اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی افزود : دوره تولید و عرضه هر محصولی گذشته است بلکه زمان برندینگ و تولید محصولات با قیمت و کیفیت مناسب است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"