کد خبر: ۳۳۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتور سیکلت ایران گفت : طرح برخی مسائل در خصوص صنعت موتورسیکلت بدون هر گونه بررسی کارشناسی درست نیست ،هر چند این صنعت به این گونه اظهار نظرها عادت کرده است.

افت 30 تا 35 درصدی تولید موتورسیکلت در سال 94

به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتور سیکلت ایران گفت : طرح برخی مسائل در خصوص صنعت موتورسیکلت بدون هر گونه بررسی کارشناسی درست نیست ،هر چند این صنعت به این گونه اظهار نظرها عادت کرده است.

ابولفضل حجازی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : متاسفانه برخی از انتقاداتی که در خصوص صنعت موتورسیکلت صورت می گیرد بدون هیچ گونه بررسی کارشناسی بوده ضمن اینکه تاکنون هیچ نشستی در خصوص طرح این ایرادات و انتقادات با انجمن موتورسیکلت برگزار نشده است.

وی در خصوص تبدیل موتور سیکلت های  کاربراتوری به انژکتوری گفت : امروز واحدهای تولیدی از اینکه بتوانند تکنولوژی تولید موتورسیکلت های انژکتوری را وارد کرده و جایگزین تولید موتورسیکلت های کاربراتوری نمایند استقبال می کنند اما متاسفانه همچنان مشکلاتی برای انتقال و به کارگیری این تکنولوژی در کشور وجود دارد.

وی گفت : در حال حاضر کلیه تولیدات کارخانجات موتورسیکلت در کشور کاربراتوری و 80 درصد از تولیدات موتورسیکلت های 125 سی سی و مربوط به 40 سال قبل است از این رو برای تولید موتورسیکلت های جدید و انژکتوری باید ساختار تولید در کارخانجات تغییر کند.

وی تاکید کرد : بارها اعلام کردیم علاوه بر ورود تکنولوژی جدید باید اجازه رشد و به روز آمدی تولیدکنندگان در این بخش نیز فراهم شود.

وی تصریح کرد: کدام تولیدکننده امروز می تواند با 25 یا 27 درصد سود بانکی ، زیرساخت های تولید را نوسازی کنند.

وی  افزود : مسلما کلیه تولیدکنندگان موتورسیکلت خواستار تولید محصولات به روز با بهترین کیفیت هستند اما نباید فراموش کرد که سالهاست کشور ما در تحریم قرار داشته است و  در این مدت ارتباط صنایع به جزء چین و هند با کشورهای دیگر نبوده است.

وی با انتقاد از عدم حمایت از تولید کنندگان داخلی تصریح کرد : آیا در این سالها از تولیدکنندگان داخلی آن گونه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده حمایت شده است ؟ چرا با برخی صحبت های غیر کارشناسی اذهان جامعه و مسئولان را نسبت به این صنعت تخریب می کنند؟

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در کل دنیا بیش از 97 درصد موتورسیکلت های زیر 250 سی سی  به صورت کاربراتوری است ، اظهار داشت : در ایران نیز موتورسیکلت های بالای 249 سی سی و یا 250 سی سی به جهت ایمنی ،ممنوع است.

نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتور سیکلت ایران گفت : امروز صنعت موتورسیکلت ایران صنعت اقتصادی است و اغلب کسانی که این وسیله را خریداری می کنند برای تامین امورات زندگی این وسیله را تهیه می کنند در حالی که در دنیا موتورسیکلت ها بیشتر کاربرد تفریحی دارند.

حجازی با اشاره به اینکه صنعت موتورسیکلت در سال جاری سخت ترین سالها را داشته است ، افزود : صنعت موتورسیکلت با کاهش بیش از 30 تا 35 درصد افت تولید نسبت به سال گذشته سال سخت ترین سالها را تاکنون پشت سر گذاشته است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"