کد خبر: ۳۳۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، شهرداران شهرهای جنوب لبنان که به دعوت شهرداری تهران در پایتخت کشورمان به سر می برند، در دیدار از مرکز کنترل ترافیک تهران از نزدیک با اقدامات این مرکز در جهت اداره و مدیریت جریان ترافیک این­کلان شهر آشنا شدند.

نقش انکار ناپذیر نظارت تصویری هوشمند بر کنترل ترافیک

به گزارش خبر خودرو، شهرداران شهرهای جنوب لبنان که به دعوت شهرداری تهران در پایتخت کشورمان به سر می برند، در دیدار از مرکز کنترل ترافیک تهران از نزدیک با اقدامات این مرکز در جهت اداره و مدیریت جریان ترافیک این­کلان شهرآشنا شدند.   

مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران در این دیدار با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت این مرکز گفت: نظارت تصویری هوشمند بر جریان ترافیک شهر و ثبت مکانیزه تخلفات رانندگی، نقش انکار ناپذیری بر کنترل ترافیک دارد.

مهندس همایون فتاحی با اشاره به این که در حال حاضر، بخش اعظم بزرگراه های شهری و معابر شریانی شهر تهران تحت پوشش دوربین های نظارت تصویری قرار دارند، اظهار کرد: با توجه به پیش­ بینی های به عمل آمده، تا یک دهه دیگر یعنی تا سال 1404، بالغ بر 98 درصد کل معابر شهری تهران، زیر پوشش نظارت تصویری هوشمند قرار می گیرد.

وی با بیان این که علاوه بر بزرگراه ها و معابر شریانی، مسیرهای اتوبوس های تندرو (بی آر تی) در روی زمین و خطوط    راه آهن شهری (مترو) در زیر زمین نیز با دوربین های نظارت تصویری کنترل می شوند، تأکید کرد: علاوه بر این، محدوده مرکزی شهر (محدوده طرح ترافیک) و حلقه پیرامونی آن (محدوده زوج و فرد) نیز با این دوربین ها تحت نظارت هستند.

بر اساس این گزارش، در این بازدید که حاتم حرب مدیر امور شهرداری های جنوب لبنان به اتفاق 11 نفر از شهرداران مناطق مختلف نیمه جنوبی کشور لبنان حضور داشتند، ضمن تحسین پیشرفت های تهران در دهه اخیر، آراستگی، پاکیزگی و زیبایی پایتخت کشورمان را مورد تمجید قرار دادند.

رییس هیأت لبنانی با تأکید بر این که تهران با توجه به پیشرفت هایی که در چند سال اخیر داشته، امروز به شهر نمونه جهان اسلام تبدیل شده، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تهران این توانمندی را دارد که این کلان شهر را به شهری نمونه، نه تنها بین شهرهای اسلامی که در میان کل شهرهای جهان تبدیل کند.    

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"