کد خبر: ۳۳۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، مشاور انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه امروز صنعت قطعه سازی ایران از کمبود دانش فنی و تجهیزات پیشرفته تولیدی رنج می برد ، اظهار داشت : این آمد و رفت شرکتهای خارجی را در شرایط کنونی به فال نیک گرفته و امیدواریم که با آغاز همکاری ها تحولات چشم گیری را در همه بخش های صنعتی به خصوص صنعت خودرو و قطعه سازی شاهد باشیم.

اختصاص این بخش از یارانه تولید به صنعت مانند آسپرینی است که به بیمار در حال موت داده می شود

امروز صنعت قطعه سازی از کمبود دانش فنی و تجهیزات پیشرفته تولیدی رنج می برد

به گزارش خبر خودرو ، مشاور انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه امروز صنعت قطعه سازی ایران از کمبود دانش فنی و تجهیزات پیشرفته تولیدی رنج می برد ، اظهار داشت  : این آمد و رفت شرکتهای خارجی را در شرایط کنونی به فال نیک گرفته و امیدواریم که با آغاز همکاری ها تحولات چشم گیری را در همه  بخش های صنعتی به خصوص صنعت خودرو و قطعه سازی شاهد باشیم.

محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : هر چند تحریم ها تاکنون برداشته نشده است اما شرکتهای خارجی قطعه سازی و خودروسازی که این روزها به ایران می آیند در فرصت بوجود امده در حال ارزیابی و بررسی زمینه های همکاری با شرکتهای داخلی هستند اما قطعا در صورت رفع تحریم ها و ارتباط صنعت ایران با کشورهای بزرگ صنعتی در دنیا تحولات چشم گیری در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران رخ خواهد داد.

وی گفت : هر گونه قضاوت در خصوص نتایج حضور هیات اقتصادی و تجاری کشورهای مختلف برای همکاری با ایران زود است و باید منتظر ماند تا تحریم ها برداشته شود و سپس در خصوص آثار رفت و آمدهای هیات های مختلف اقتصادی و صنعتی بر جریان صنایع داخلی خصوصا صنعت خودرو و قطعه سازی اظهار نظر نمود.

وی در ادامه ضمن پرداختن به مشکلات و کاستی های صنعت خودرو اظهار داشت : امروز صنعت خودرو در سه بخش مدیریت ، دانش فنی و منابع مالی با کاستی هایی مواجه است. از این رو برای اینکه بخواهیم تولید در تراز جهانی داشته باشیم ضمن آموزش لازم به مدیران ، باید مدیریت ها متحول و جهانی شود .

وی افزود : در راستای رفع کاستی هایی که در حوزه دانش فنی وجود دارد باید امکان دسترسی به دانش فنی روز دنیا فراهم شود تا محصولات با کیفیت و به روزی در داخل تولید شود.

وی تصریح کرد : همچنین با توجه به محدودیت هایی که در داخل وجود دارد امید است با سرمایه گذاری و مشارکت شرکتهای خارجی مشکلاتی که در حوزه تامین منابع وجود دارد رفع شود.

این فعال در حوزه قطعه سازی کشور در ادامه یاد اورشد : امروز تحول در قطعه سازی ایران مستلزم همکاری با شرکتهای خارجی است از این رو با توجه  به لحاظ پتانسیل هایی که بازار ایران و موقعیتی که کشور ما در منطقه دارد و تمایلی که شرکتهای خارجی برای همکاری با تولیدکنندگان داخلی دارند انتظار می رود با  توسعه همکاری ها صنعت قطعه سازی ایران ارتقاء یابد.

رزم خواه در ادامه با اشاره به طرح اختصاص تسهیلات 200 میلیارد تومانی یارانه تولید به صنعت کشور گفت : اختصاص این رقم به صنعت کشور مانند اسپرینی است که به بیمار در حال موت داده شود در حالی که منابعی که صنعت خودرو و بخش قطعه سازی کشور نیاز دارد به مراتب بیشتر از ارقامی است که برای کل صنعت در نظر گرفته شده است .

وی تصریح کرد : مشکل صنعت ، مشکل تنها یک سرما خوردگی نیست بلکه وجود مشکل ساختاری در حوزه مدیریت ، نیروی انسانی،  تکنولوژی ، دانش فنی و تولید است که مسلما همه  اینها نیازمند سرمایه گذاری ها سنگین است  و فعلا از توان کشور خارج است .

وی گفت : یکی از راهکارها برای رفع مشکلات در این بخش ، مشارکت با شرکتهای خارجی و تامین منابع خارجی است که امیدواریم پس از رفع تحریم ها و با توجه به علاقه ای از سوی شرکتها وجود دارد ، کمک موثری به این بخش از صنعت شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"