کد خبر: ۳۳۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتور سیکلت ایران رکود اقتصادی را مشکل اصلی صنعت موتورسیکلت کشور اعلام کرد و گفت : در شرایطی که توان مالی اقشار متوسط و ضعیف جامعه که عمده خریداران و استفاده کنندگان از موتورسیکلت هستند کاهش یافته تبعا قدرت خرید برای موتورسیکلت نیز وجود نخواهد داشت.

کمر تولیدکنندگان موتورسیکت خم شد

 

 

به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتور سیکلت ایران رکود اقتصادی را مشکل اصلی صنعت موتورسیکلت کشور اعلام کرد و  گفت : در شرایطی که توان مالی اقشار متوسط و ضعیف جامعه که عمده خریداران و استفاده کنندگان از موتورسیکلت هستند کاهش یافته تبعا قدرت خرید برای موتورسیکلت نیز وجود نخواهد داشت.

 

ابوالفضل حجازی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : در صورتی که جریان رکود به این شکل ادامه یابد در سال آینده صنعت موتورسیکلت با مشکلات جدی تر مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز تولیدکنندگان موتورسیکلت در بحث هزینه های تمام شده نمی تواند کمر راست کنند و متاسفانه هزینه های تمام شده در این بخش از صنعت بسیار بالاست و روز به روز مشکلات نقدینگی در این صنعت را افزایش یافته و به تدریج این صنعت را در آستانه تعطیلی قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد : در صورتی که بانک ها به داد تولید نرسند و منابع مالیشان را در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار ندهند قطعا در  سالهای آینده مشکلاتی که برای تولید ایجاد شده برای بانک ها بوجود خواهد امد.

وی در ادامه در خصوص اختصاص یارانه تولید به صنعت کشور گفت : تا کنون هیچ یارانه تولیدی به صنعت موتورسیکلت اختصاص داده نشده است .

وی تصریح کرد : چرا باید خودروسازان حمایت شوند اما سایر بخش های تولیدی و صنعتی حمایت چندانی صورت نگیرد مگر این صنایع بخشی از اشتغال کشور را برعهده ندارند؟

وی در ادامه به برخوردهای سلیقه ای با منابع آلاینده در تهران پرداخت و اظهار داشت : متاسفانه برخی به اسم آلایندگی و محیط زیست صحبت های را در خصوص آلایندگی موتورسیکلت ها مطرح می کنند در حالی آیا تنها منبع آلایندگی تهران موتورسیکلت است ؟ ایا کارخانجات فرسوده در اطراف تهران وجود ندارد که باعث افزایش آلایندگی در تهران می شوند؟

وی با اشاره به تاکید بر تولید موتورسیکلت های انژکتوری در کشور گفت : مگر می توان از تولیدکنندگان خواست تا از قطعه ای که تاکنون نسبت به عملکرد آن اقدامات کارشناسی صورت نگرفته ، در تولیداتشان بکار گیرند.

وی در ادامه از عملکرد سازمان استاندارد و محیط زیست تشکر نمود و اظهار داشت : خوشبختانه تیم کارشناسی این دو سازمان مدتی است عملکرد بسیار قوی دارند و بسیار خوب و منطقی عمل می کنند و از قانون های دستوری به سمت قوانین منطقی در حال حرکت هستند.

وی افزود : مسلما مجری در خصوص میزان آلایندگی موتورسیکلت ها همین دستگاهها و سازمان ها هستند و اینها بخش ها که باید با بحث محیط زیست ، آلایندگی ها و با واقعیت های موجود در این حوزه برخورد نموده و اقدامات لازم را انجام بدهند.

این فعال در صنعت موتورسیکلت کشور همچنین در خصوص استفاده از موتور سیکلت های برقی در تهران گفت : در تهران به دلیل شیب های زیاد و مسیرهای طولانی استفاده از موتورسیکلت های برقی امکان پذیر نیست و موتورسیکلت های برقی بیش از 800 وات به جزء هزینه و هدر رفت سرمایه کشور  مزیت دیگری را برای کشور نخواهد داشت .

حجازی افزود : موتورسیکلت های برقی 800 وات با سرعت 40 کیلومتر در ساعت و در یک دور شارژ تنها می تواند 70 کیلومتر را طی کند که قطعا برای تردد در تهران مناسب نخواهد بود اما برای برخی از  شهرستان ها مثل قم ، یزد و مشهد که از شیب های کمتری برخوردارند کاربرد خواهد داشت .

وی گفت : باید فرهنگ سازی در خصوص استفاده از موتورسیکلت های برقی از جایی شروع شود که امکان پذیر باشد.

وی تاکید کرد : متاسفانه در سالهای اخیر اجرای برخی از طرح های  که اقدامات کارشناسی در ارتباط با آن صورت نگرفته است زیان های زیادی را به کشور وارد کرده است.

وی گفت : اگر قرار است پول زیادی برای استفاده از این موتورسیکلت ها صرف شود بهتر نیست در خصوص مباحث امنیتی مثل کلاه ایمنی فرهنگ سازی شود و یا  بیمه های ارزان به موتورسواران داده شود که تاثیر آن به سرعت در جامعه و خانواده مشخص خواهد شد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"