کد خبر: ۳۳۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، ماتیاس مولر مدیر جدید فولکس واگن در مصاحبه ای با روزنامه فراکفورتر آلگماینه زایتونگ Frankfurter Allgemeine Zeitung که قرار است چهارشنبه منتشر شود اعلام کرد روند فراخوان خودروهای مجهز به موتورهای دیزلی تقلبی قرار است ژانویه شروع شود و تا پایان سال 2016 ادامه یابد.

فولکس واگن فراخوان خودروهاي خود را ژانويه آغاز مي کند

به گزارش خبرخودرو، ماتیاس مولر مدیر جدید فولکس واگن در مصاحبه ای با روزنامه فراکفورتر آلگماینه زایتونگ Frankfurter Allgemeine Zeitung که قرار است چهارشنبه منتشر شود اعلام کرد روند فراخوان خودروهای مجهز به موتورهای دیزلی تقلبی قرار است ژانویه شروع شود و تا پایان سال 2016 ادامه یابد.

وی در گفتگو با این روزنامه آلمانی گفت :« ما این هفته به سازمان ایمنی خودرو آلمان پیشنهادهایی را در خصوص راه حل های فنی ارائه خواهیم کرد . اگر این پیشنهادها پذیرفته شود ،‌ما قطعه ها را سفارش خواهیم داد. در صورتی که همه چیز براساس پیش بینی ها به پیش رود ،‌ما کار تعمیر را در ژانویه آغاز خواهیم کرد.»

به گفته وی ،‌اغلب خودروها فقط به تغییر نرم افزار موتور نیاز دارند اما برای برخی نیز باید تعمیرات سنگینی انجام شود و «همه این کارها قطعا برای مشتریان رایگان انجام خواهد شد.»

مدیر جدید فولکس واگن در گفتگو با این روزنامه پرشمارگان آلمانی توضیح داد برنامه صرفه جویی آغاز خواهد شد: برنامه سرمایه گذاری ها برای زیرساخت ها و ماشین ابزارها به تعویق خواهد افتاد ، شمار زیادی از طرح ها از جمله طرح خودرو مجلل بوگاتی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و فولکس واگن درحال اندیشیدن به سرمایه گذاری های خود در فوتبال است .

سرنوشت این شرکت خودروسازی در ابتدا به سرنوشت باشگاه وولفسبورگVfl Wolfsburg (شهری در شمال آلمان که به طور کامل در اطراف کارخانه فولکس واگن ساخته شده است ) گره خورده است . فولکس واگن ‌مالک 100 درصدی باشگاه و حامی مالی مهم آن از دهه 1950 است.

فولکس واگن درخصوص سرمایه گذاری های در این باشگاه اطلاعات زیادی منتشر نمی کند اما مطبوعات اعلام می کنند این شرکت هر سال حدود 100 میلیون یورو در تیم وولفسبورگ تزریق می کند تا بازیکنان این تیم که نشان «وی دبلیو » بر روی پیراهن های خود دارند بتوانند موفق عمل کنند.

این شرکت و شبعه های آن در مجموع از 17 باشکاه حرفه ای دسته یک و دسته دو حمایت می کنند.

به این ترتیب مارک آئودی این شرکت سهامدار تیم های بایرن مونیخ و اینگولشتات است.

‌سه شنبه ،‌ماتیاس مولر مقاصد خود را به کارکنان این گروه اعلام کرده بود :رسوایی موتورهای تقلب آمیز برای این شرکت بسیار هزینه بر خواهد بود و تلاش هایی در خصوص کاهش فرصت های شغلی نیز مردود نخواهد بود.

مولر در برابر 20 هزار نفر از کارکنان خود که برای گوش دادن به سخنان او در وولفسبورگ گردهم آمده بودند گفت :« مسئولیت ها درپی اعتراف فولکس واگن به اینکه 11 میلیون دستگاه خودرو این شرکت مجهز به موتورهای دیزلی تقلبی است ، بسیار سنگین است.»

وی گفت:« همه این مسایل بدون درد نخواهد بود.»

مدیر شرکت فولکس واگن افزود:« این شرکت شش میلیارد و 500 میلیون یورو در حساب های خود آماده کرده است اما این مبلغ کافی نخواهد بود و در نهایت پیش بینی پیامدهای مالی و تجاری امروزه هنوز غیرممکن است.»

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"